جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان «اوج»:

دستمزد خارج از عرف پرداخت نکردیم/سعی کردیم با مدیریت بودجه و مدیریت تولید «کیفیت» را به نسبت قیمت بالا ببریم

محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج

سینماپرس: مدیر فیلم و سریال سازمان اوج درباره حمایت از ساخت سریال حضرت موسی(ع)، گفت: همین الان به سلمان فارسی کمک کرده‌ایم و هرجا کمک بخواهند این‌ کمک‌ها را خواهیم داشت.

به گزارش سینماپرس، احسان محمدحسنی رئیس سازمان اوج چندی پیش در نشستِ خبری خود به تولیدات این سازمان اشاره کرد که ۲۵ سریال را در دستور کار دارند. برای پیگیریِ این مجموعه‌های تلویزیونی و خانگی با محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال این سازمان هنری و رسانه‌ای گفت‌وگو کردیم.

او گفت: تقریباً ۳۰ سریال در دست داریم که برخی از مراحل طراحی، ایده، قصه و طراحی قسمتی گذشته‌اند و برخی به پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید این مسیر رسیده‌اند و به جایی برسد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفته می‌شود فیلم حضرت خدیجه(س) به نویسندگی داود میرباقری قرار است امسال به تولید برسد؛ کار بزرگی است و مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است.

دریالعل با تأیید این خبر اعلام کرد حضرت خدیجه فیلم سینمایی فاخری است که زندگی عاشقانه پیامبر اکرم(ص) با این بانوی بزرگ اسلام را به نمایش درخواهد آورد اما فعلاً نمی‌توان درباره جزئیات آن بیشتر صحبت کرد.

مدیر مرکز فیلم و سریال اوج درباره ساخت سریال «عمار یاسر» توضیح داد: ما برای سریال‌های مذهبی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم. سریال «عمار یاسر» یکی از این مجموعه‌ها به شمار می‌رود که در دستور کار داریم و در حال حاضر متن آن در حال نگارش است. ما در کنار ریل کارهای سیاسی و حوزه تاریخ انقلاب و شهدا، ‌ یک ریل کارهای انبیاء و مذهبی و تاریخی داریم که یکی از آنها سریال «عمار یاسر» خواهد بود. با این سریال، می‌توانیم به پیامبر اسلام(ص) نزدیک شویم.

سازمان اوج کار دیگری هم در دستور کار دارد؛ به تعبیری به امام حسین می‌پردازد اما غیرمستقیم و گویی با پرداختن به زندگی یکی از شهدای کربلا این اتفاق خواهد افتاد. نامِ این مجموعه «نائله» است.

دریالعل به خبرنگار تسنیم گفت: این سریال فاخر قرار است به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده محرم ۱۴۰۱ به آنتن سیما برسد. کار ۱۰ قسمتی که باید تذکر بدهم بودجه آن همچون سریال‌های روتین تلویزیونی است نه تاریخی! البته شما توقع کار تاریخی داشته باشید.

گفته می‌شود نائله شخصیتی تخیّلی است اما به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این داستان، ‌ روایتی از داستان حضرت سیدالشهداء(ع) را دارد، اما قصه عاشورا نیست.

او همچنین درباره جزئیات بیشتر این سریال گفت: هادی ناجی کارگردان «نائله» است. پیش از آن کارهای خوبی در عرصه سینما داشته و جزو برنامه‌هایمان است که ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان سال این سریال را کلید بزنیم.

دریالعل درباره سریال «مستوران» و اینکه در لوکیشن «مختارنامه» ساخته شده، توضیح داد: ما در دکور "مختارنامه"، سریال "مستوران" را با موضوع داستان‌های کهن ایرانی می‌سازیم. از همان دکور بهره بردیم و به نوعی آن را اصلاح کردیم. زمین اجاره‌ای است و برای سازمان صداوسیما نیست. مذاکره بعدی به مالک زمین برمی‌گردد. چرا که برنامه "مستوران" بلندمدت است و یک فصل نیست و فصل‌های متمادی دارد.

برخی از رسانه‌ها به این موضوع پرداختند که به خاطر کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سریال "موسی(ع) " و قرابتِ‌ او با سازمان اوج، قرار است این سازمان هنری و رسانه‌ای از این مجموعه به نوعی حمایت کند.

دریالعل به خبرنگار تسنیم درباره این مسئله گفت: ما همین الان به سریال «سلمان فارسی» هم کمک می‌کنیم. مثلاً بخشی از دکورمان را در اختیارشان قرار دادیم و باز هم کمک بخواهند دریغ نخواهیم کرد. سریال "حضرت موسی(ع) " هم حتماً همین‌طور است و هرجا کمک بخواهند به شرطی که بخواهند در خدمت‌شان خواهیم بود. حتی پیشنهاد می‌دهیم این کمک‌ها را می‌توانیم انجام دهیم و به نوعی از پسِ این مشکلات برآییم.

مدیر مرکز فیلم و سریال اوج هم در خصوص برخی شائبه‌ها نسبت به دستمزدهای پرداختی این سازمان هنری و رسانه‌ای، تأکید کرد: دستمزد در سینما معلوم است؛ معلوم است چه عددی مذاکره کردند و نمونه قراردادها هم اداره مالیات می‌رود و ریزِ خیلی از قراردادها را اعلام می‌کنیم. ما سعی کردیم با مدیریت بودجه و مدیریت تولید، کیفیت را به نسبت قیمت بالا ببریم. یعنی اگر پولِ کار روز آپارتمانی می‌دهند با همان هزینه و چارچوب سازمان صداوسیما، یک پله بالاتر در کیفی‌سازی عمل می‌کنیم. دستمزد خارج از عرف پرداخت نکردیم و نمی‌کنیم اما با همان چارچوب دستمزدها، در تلاشیم کار با کیفیت بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.