چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛

شورای انتخاب آثار دو بخش مسابقه «تئاتر کودک» و «تئاتر نوجوان» معرفی شدند

تئاتر دانش آموزی-جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شورای انتخاب آثار ۲ بخش مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان، این رویداد نمایشی را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، زهرا صبری، سیدمحمد جواد کبودرآهنگی، علی فروتن، ناصرآویژه و علیرضا آقایی آثار نمایشی بخش‌های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان جشنواره بیست و هفتم را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

این شورا، ۷۳ اثر بخش مسابقه کودک و ۶۶ اثر بخش مسابقه تئاتر نوجوان را ارزیابی و از میان آنها، آثار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را انتخاب می‌کنند.

هیات انتخاب این ۲ بخش از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای نمایشی، به ویژه نمایش کودک و نوجوان هستند که آثار منتخب جشنواره بیست و هفتم را معرفی می‌کنند.

زهرا صبری نویسنده، کارگردان، طراح و سازنده عروسک است. این هنرمند تاکنون آثار متعددی را کارگردانی و در کشورهای مختلف روی صحنه آورده است. او به عنوان داور در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته است.

سیدمحمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، مدرس تئاتر و از هنرمندان باسابقه شهر همدان است. از این هنرمند کتاب‌های همچون «تاریخچه نمایش در همدان»، «تعامل بازیگر و تماشاگر در تئاتر» و «بازیگردانی در تئاتر» منتشر شده است.

علی فروتن از بازیگران و کارگردان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان است که حضور در برنامه‌های متعدد تلویزیونی ویژه کودکان را نیز در کارنامه دارد. «فیتیله‌ای‌ها»، «کارگاه خصوصی من» و سریال «عکاسخانه» از جمله آثار این هنرمند است.

ناصر آویژه بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان؛ سابقه بازی و کارگردانی بیش از ۳۰ اثر نمایشی و تلویزیونی را در کارنامه هنری خود دارد. «صندوقچه مروارید»، «طلسم شهر قصه» و «مش مش قلی خان» از آثار این هنرمند است.

علیرضا آقایی هنرمند باسابقه عرصه نمایش کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی در شهر ایلام است که آثار مختلف این کارگردان تئاتر در جشنواره‌های داخلی و خارجی روی صحنه رفته است.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند سال جاری، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.