دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

رامین ناصرنصیر:

سرگرمی‌های فضای مجازی تمام دنیا را درگیر کرده اما این اتفاق در کشور ما کمی بی رویه شده است

رامین ناصرنصیر در نشست خبری فیلم سینمایی «سلفی با رستم»

سینماپرس: بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: من هیچگاه روی فرش قرمز پا نگذاشته و نخواهم گذاشت، به نظر من این مراسم، متظاهرانه، بی‌هویت و بی‌معنا است، اگر به جشنواره بروم صرفا برای تماشای فیلم است و زیاد جلوی چشمها ظاهر نمی شوم زیرا به هیچ عنوان به چنین مراسم‌هایی اهمیت نمیدهم.

به گزارش سینماپرس، رامین ناصرنصیر در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به کار خاصی نبوده و مشغول استراحتم، طی سال گذشته درگیر دو کار سنگین «جشن سربرون» و «کلبه عمو پورنگ» بودم و ترجیح می‌دهم تا پایان سال بیشتر استراحت کنم.

وی درباره احتمال موفقیت «جشن سربرون» در تلویزیون اضافه کرد: به نظر من این سریال لحاظ کیفی کاملا قابل دفاع است و من سطح فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری در اثر را بسیار بالا می‌بینم اما در هر صورت توفیق یک اثر در تلویزیون به عوامل متعددی همچون تبلیغات، زمان پخش مناسب و اوضاع جامعه در آن زمان بستگی دارد، ممکن است یک اثر به شدت با کیفیت باشد اما در زمان بدی روی آنتن رفته و دیده نشود. البته امیدوارم به «جشن سربرون» با استقبال خوبی روبرو شود.

بازیگر سریال «شهرزاد» دلیل عدم تمایل جامعه به آثار جدی سریال را اینگونه شرح داد: مخاطب امروز نسبت به گذشته حوصله بسیار کمتری دارد، مشکلات دو سال گذشته کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن که مردم درگیرش شدند باعث شده تا بیشتر به دنبال برنامه ها و آثار سرگرم کننده بروند، البته این انتخاب کاملا بسته به زمانه فعلی طبیعی است و نباید از آن خرده گرفت.

وی در همین رابطه اضافه کرد: البته این نکته را نباید فراموش کنیم که کاهش سطح کیفی برخی آثار جدی هم بی تاثیر نبوده است، وقتی مخاطب چندین بار با آثار جدی و داستانی کم کیفیت روبرو می‌شود سلیقه اش عوض شده و ترجیح می‌دهد که صرفا به تماشای آثار کوتاه، سرگرم کننده و گاها کمدی بپردازد و زمان زیادی را برای درام‌های طولانی و جدی صرف نکند.

بازیگر نمایش «مسخ» در همین رابطه اضافه کرد: از نظر من تنها راه این است که سلیقه مخاطب را ارتقا داد و این اقدام صرفا با تولید آثار مطلوب، تبلیغ مناسب و پخش به موقع امکان پذیر است، این اتفاق یک شبه شکل نمی‌گیرد و باید برایش برنامه ریزی درست و بلند مدتی انجام داد. بالاخره سرگرمی‌های فضای مجازی تمام دنیا را درگیر کرده اما این اتفاق در کشور ما کمی بی رویه شده است.

وی درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر چهلم اضافه کرد: امسال در فیلم سینمایی «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی به ایفای نقش پرداختم و با آن راهی جشنواره فیلم فجر می شوم، البته نقشم در این فیلم بسیار کوتاه است اما با توجه به اینکه فیلمنامه را کامل خواندم اعتقاد دارم که این فیلم حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ناصرنصیر درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ماهان افزود: به نظر من جشنواره فیلم فجر یا هر جشنواره ای بنا به سلیقه هیات داوران به نتیجه نهایی می رسد، شاید اگر در ترکیب داوران دو نفر عوض شوند همه نتایج هم عوض شوند، پس همه چیز نسبی است و نباید خیلی به این رقابتها اهمیت داد زیرا هیچ مطلقی وجود ندارد که یک فیلم بهترین یا بدترین است.

وی درباره حواشی به وجود آمده درباره برگزاری فرش قرمز جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: من هیچگاه روی فرش قرمز پا نگذاشته و نخواهم گذاشت، به نظر من این مراسم، متظاهرانه، بی‌هویت و بی‌معنا است، اگر به جشنواره بروم صرفا برای تماشای فیلم است و زیاد جلوی چشمها ظاهر نمی شوم زیرا به هیچ عنوان به چنین مراسم‌هایی اهمیت نمی‌دهم.

ناصرنصیر در همین رابطه خاطرنشان کرد: به نظر من با توجه به فرهنگی که کشور ما دارد می‌توانیم چنین مراسم‌هایی همچون فرش قرمز را بومی کرده و از این حالت سطحی بیرون آوریم. همه چیز باید از دل فرهنگ بیرون آید، تا وقتی که اتصال ما با فرهنگ ملی و بومی قطع باشد نتیجه اش برگزاری یک الگوی غلط همچون فرش قرمز خواهد بود. البته باید برای اصلاح این اتفاق برنامه ریزی و وقت زیادی گذاشته شود، نمی‌توان با تصمیمات عجله‌ای وضع را بدتر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.