چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

گفتگوی کارگردان «لایه های دروغ» با سینماپرس؛

سهراب: ۶ روز فیلمبرداری در فنلاند به اندازه ۴۰ روز فیلمبرداری در ایران هزینه داشت/ امیدوارم سینمای ایران از فضای آپارتمانی و آثار ملودرام دور شود

رامین سهراب

سینماپرس: رامین سهراب کارگردان سینما که با فیلم سینمایی «لایه های دروغ» محصول مشترک ایران و فنلاند در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: ۶ روز فیلمبرداری در فنلاند به اندازه ۴۰ روز فیلمبرداری در ایران برای مان هزینه داشت و یکی از دلایلی که این فیلم را در ایران تولید کردم هزینه پایین ساختش بود البته علاوه بر این سال های متمادی تمایل داشتم که فیلمی را در ایران کارگردانی کنم.

این سینماگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از کودکی زمانی که حدود ۴-۵ ساله بودم به فنلاند رفتم و سال ها سال آرزویم این بود ژانر اکشن را در سینمای ایران بازسازی و زنده کنم. من چند سالی که در فنلاند و آمریکا بزرگ شدم همواره سینمای ایران را دنبال می کردم و شاهد این بودم که سینمای ایران با سرعت از همه ژانرها فاصله گرفته و به سمت فیلم های ملودرام و آپارتمانی می رود.

وی ادامه داد: وقتی این اتفاق ناراحت کننده را شاهد بودم مرتب به خودم می گفتم بالاخره باید یک نفر، یک جا این روند ناپسند را پایان بدهد و کاری کند که در سینمای ایران دیگر ژانرها از جمله ژانر اکشن احیاء شود.

سهراب خاطرناشن کرد: ما برای کار کردن در سینمای ایران خیلی مشکل داشتیم اما خواست خدا بود و این فیلم به بهترین وجه تولید شد. «لایه های دروغ» فیلمی است که من آن را در چهل سالگی جشنواره فیلم فجر به تمامی ملت ایران تقدیم می کنم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه تولید «لایه های دروغ» در سینمای ایران ریسک بسیار بزرگی بود اظهار داشت: من ریسک خیلی بزرگی کردم چون فیلم اکشن سختی و فرمول خود را دارد اما ریسک را به عهده گرفتم تا این کار را انجام دهم. می خواهم ببینم واکنش مخاطبان نسبت به یک اثر متفاوت سینمایی چیست؟

وی در پاسخ به این سوأل که دلیل ریسک را چه می دانید گفت: من زمان و پول خودم را برای تولید این کار سرمایه گذاری کردم؛ آیا این ریسک نیست؟ من اگر می خواستم فیلمم در سینمای ایران بفروش باشد هنرپیشه های معروف می آوردم و اثری کمدی می ساختم که میلیاردها تومان فروش کند و دست من پر شود اما این کار را نکردم.

سهراب متذکر شد: من امیدوارم سینمای ایران از فضای آپارتمانی و آثار ملودرام دور شود و کمی به ژانرها و گونه های دیگر بها داده شود. کشور ایران دارای پتانسیل های بی نظیری برای ساخت آثار متفاوت سینمایی است و حیف است که از این پتانسیل ها درست بهره برداری نشود.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو در خصوصی چرایی تولید این فیلم به عنوان محضول مشترک بین دو قاره اظهار داشت: من بزرگ شده فنلاند هستم و در این سال ها شاهد بودم همانطور که سینمای ایران فیلم اکشن ندارد کشور فنلاند هم سینمای اکشن ندارد؛ من با یک تیر دو نشان زدم و خواستم مردم ایرانو فنلاند ژانر جدیدی را در سینما ببینند. از سوی دیگر خیلی خارجی ها دوست دارند در ایران کار کنند. ایران برای آن ها جذاب است ما در این فیلم در کوچه های تهران درگیری داریم و این جذابیت خود را دارد و توسط مردم دنیا مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.