سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

کارگردان «اتومبیل» مطرح کرد؛

از اکران فیلمم بسیار ناراحت و پشیمانم

فیلم سینمایی اتومبیل

سینماپرس: علی میری‌رامشه کارگردان فیلم سینمایی «اتومبیل» عنوان کرد که از اکران فیلمش ناراحت و پشیمان است.

به گزارش سینماپرس، علی میری رامشه کارگردان فیلم سینمایی «اتومبیل» درباره شرایط اکران این اثر به مهر گفت: در آن بازه‌ای که ما ابزار تمایل به اکران فیلم کردیم شورای صنفی قول داده بود همزمان با ما تنها دو، سه فیلم اکران شود ولی بر سر قول خودشان نماندند و تعداد بسیار زیادی فیلم را به نمایش گذاشتند به همین ترتیب با این بیست و خورده‌ای فیلم که به چرخه اکران اضافه شد، سالن‌ها و سانس‌ها بسیار محدود شدند از سوی دیگر بنیاد فارابی و حوزه هنری سانس‌هایی را به فیلم‌های خودشان اختصاص می‌دهند که به همین ترتیب سانس خالی به ما نمی‌رسد.

وی افزود: در حالی که قرار بود هر هفته یک فیلم اکران شود ولی الان هر هفته سه فیلم به ترکیب فیلم‌ها اضافه می‌شود در این میان ما مدام باید برای گرفتن سانس و سالن با سینماداران، شورای صنفی و اتحادیه در جنگ باشیم.

میری با اشاره به تبلیغات این فیلم اظهار کرد: ما برای تبلیغات یک سری زیرنویس از تلویزیون گرفتیم، در فضای مجازی هم هزینه و انرژی می‌کنیم اما متاسفانه برخی مخاطبان پیام می‌دهند و می‌گویند در شهر ما سالن نیست تا فیلم را ببینیم. برخی از رسانه‌ها هم برای چنین فیلم‌هایی شمشیر را از رو بسته‌اند و فروش فیلم را کم اعلام می‌کنند. حتی در شهرستان‌ها هم سانس‌های پرت به ما می‌دهند. با این حال به نظرم فروشمان خوب بوده است.

این کارگردان مطرح کرد: ما با دوستان شورای صنفی و اتحادیه سینماداران جلسه داشتیم، دوستان قول دادند و در صورت‌جلسه شورای صنفی قید شد که به فیلم‌هایی همچون «اتومبیل» توجه بیشتری شود که امیدوارم کم‌کم سینماها و سانس‌های ما زیاد شوند. با این حال از اکران فیلم در این زمان بسیار پشیمانم چون وعده‌های شورای صنفی عملی نشد، در زمانی که هیچ سینماگری فیلمی اکران نمی‌کرد ما قدم پیش گذاشتیم اما دوستان خلف وعده کردند. اگر می‌دانستم قرار است چنین اتفاقی رخ دهد اصلاً «اتومبیل» را اکران نمی‌کردم و این امر را به زمان دیگری موکول می‌کردم به هر حال این اتفاق افتاده و از این موضوع خیلی ناراحتم.

وی اظهار کرد: در شرایطی که همه فیلم‌های در حال اکران و حتی آن‌هایی که از هفته‌ها و ماه‌ها قبل اکران شده‌اند، تعداد سالن و سانس‌های خوب و بعضاً قابل قبولی دارند چرا به فیلم‌هایی مثل «اتومبیل» کمترین سانس و سالن اختصاص داده شده است؟

میری در پایان توضیح داد: امیدواریم که حمایت از سینما و فیلمسازان مستقل در آینده رواج بیشتری پیدا کند و رسانه‌ها توجه بیشتری به سینمای مستقل داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.