جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

گفتگو با رکورددار مدیریت فیلمبرداری در جشنواره فیلم فجر؛

سلامی: هر ۳ فیلمی که در جشنواره چهلم دارم از نظر بصری کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند/ «خائن کشی» مخاطب را غافلگیر می کند!

مسعود سلامی در نشست خبری فیلم سینمایی «خفه گی»

سینماپرس: مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری سینما که با ۳ فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: بنده با فیلم های «خائن کشی»، «شادروان» و «بی مادر» در جشنواره حضور دارم که هر ۳ فیلم از نظر بصری کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و در هر کدام توانستم دست به تجربه های جدیدی بزنم که امیدوارم این تجربه ها مورد توجه مخاطبان واقع شود.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «خفه گی» و «زیر سقف دودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از کارهای مهمی که با فیلمبرداری بنده در جشنواره چهلم حضور دارد جدیدترین اثر سینمایی آقای مسعود کیمیایی است که من بسیار به ایشان ارادت دارم و خوشحالم که توانستم سهمی کوچک در تولید فیلم جدیدشان داشته باشم.

وی ادامه داد: آقای کیمیایی در سن ۸۱ سالگی فیلمی ساخته که به فضای سینمای قدیم خود بازگشته و قطعاً مخاطب را غافلگیر می کند. یکی از ویژگی های مهم این فیلم آن است که ایشان از نسل جوان و پویای سینما در بخش های فنی اثرشان استفاده کرده اند و روایتی سینمایی از دهه ۲۰ دارند که می دانم مورد توجه تمامی علاقمندان سینما قرار خواهد گرفت.

سلامی سپس با اشاره به سایر آثارش در چهلمین جشنواره فجر انقلاب اظهار داشت: «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی اثری گروتسک است که مطمئنم لبخند را روی لب مخاطبان خود خواهد آورد. «شادروان» فیلمی قصه گو است و فکر می کنم از میان آثار حاضر در این دوره جشنواره جزو پرفروش های سال بعد باشد.

این مدیر فیلمبرداری افزود: «بی مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی دیگر اثری است که با مدیریت فیلمبرداری بنده در این دوره جشنواره حضور دارد. فضای این فیلم بسیار خاص است و جزو فیلم اولی هایی است که خودم آن را بسیار دوست دارم.

وی در پاسخ به این سوأل که در خصوص حضور در جشنواره فجر چه احساسی دارید گفت: واقعاً تمایلی ندارم راجع به جشنواره به ویژه در این دوره صحبت کنم و نظری بدهم. آنچه برای من مهم است کلیت سینما است و همیشه امیدوارم که سینمای ایران سرحال و فعال و سرشار از آثار سینمایی خوب و ارزنده باشد تا هم چرخ این هنر-صنعت به خوبی در گردش باشد و هم همه سینماگران از کار و فعالیت و حرفه شان راضی باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.