چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر پیشکسوت؛

پیردوست: همیشه آرزو داشتم زحماتم در جشنواره فجر دیده شود اما هیچ گاه مرا ندیدند و توجهی به من نداشتند/ در «خائن کشی» نقشی متفاوت ایفا کردم

سعید پیردوست در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن

سینماپرس: سعید پیردوست بازیگر سینما که با فیلم سینمایی «خائن کشی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: ما بعد از سال های متمادی با حضور روح و جسم مان با سینما و جشنواره عجین شده و خوشحالم که باز هم خداوند این توفیق را داد که یک بار دیگر هرچند با نقشی کوتاه بتوانم در جشنواره حضور داشته باشم؛ همیشه آرزو داشتم زحماتم در جشنواره فجر دیده شود اما هیچ گاه مرا ندیدند و توجهی به من نداشتند و من همچنان در حسرت این اتفاق هستم!

بازیگر فیلم های سینمایی «سربازهای جمعه» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یک بازیگر در هر سنی و با هر شرایط جسمی و روحی آرزویش است که به حدی از بازیگری برسد که از نظر داوران محق دریافت جایزه شناخته شود اما افسوس که گویا از نظر همه داوران بنده و امثال بنده هیچ گاه محق توجه نیستیم و تلاش های مان به چشم کسی نمی آید.

این سینماگر پیشکسوت متذکر شد: بنده سال های سال است با جان و دل تمامی وقت و زندگی و نیرویم را برای سینما گذاشته ام؛ البته طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا تقریباً همه پیشنهاداتم را رد کردم اما حضور در کار آقای کیمیایی همواره برای من متفاوت بوده و هست چرا که ایشان رفیق قدیمی بنده است و سینما را با وی شروع کردم و همیشه دوست دارم که در تمام کارهای شان باشم و در کنارشان کار کنم.

وی خاطرنشان کرد: نقش های که آقای کیمیایی می نویسند برای من ارزشمند هستند حتی اگر کوتاه باشند. من در «خاک» و «گوزن ها» هم رل کوتاه داشتم اما همین رل های کوتاه ماندگار بود. این است که هرگز به طول نقش فکر نمی کنم و هر وقت ایشان مرا صدا کنند با جان و دل می روم.

پیردوست ادامه داد: خوشبختانه آقای کیمیایی بعد از پایان فیلمبرداری به من گفتند که نقش بسیار خوب و بانمک از کار درآمده و از حضورم راضی بودند به نظر خودم نیز در «خائن کشی» نقشی متفاوت ایفا کردم و امیدوارم این نقش امسال مورد توجه منتقدان، اهالی رسانه و داوران قرار بگیرد.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر تکمیل کننده سینما است و امیدوارم امسال پربار و خوب برگزار شود و فیلم هایی که مستحق هستند به خوبی دیده و به درستی مورد قضاوت قرار بگیرند و خدای ناکرده حق کشی و حق خوری در روند اهدای جوایز وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.