شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

هوشنگ توکلی:

تئاتر در دو سال گذشته وضعیت ناگواری را تحمل و تجربه کرد/هم نفس شدن با مخاطب تئاتر اتفاقی نیست که بتوان با پول آن را جبران کرد

هوشنگ توکلی در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: کارگردان نمایش «گاردن پارتی» گفت: تئاتر همیشه خانه اصلی من بوده و خواهد بود، طی دو سال گذشته هم به دلیل بیماری کرونا نمی توانستم اثری را روی صحنه برده و یا تمریناتش را آغاز کنم اما حال با فروکش کردن بیماری کرونا و بهبود وضعیت اپیدمی می توان به روی صحنه بردن آن فکر کرد.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون برگزاری چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: خوشبختانه امسال شاهد حضور آثاری هستیم که بالاترین میزان قرابت فرهنگی با موضوعات انقلابی را دارند، این اتفاق بعد از سالها نشان دهنده این است که سینما مسیر درست خود را پیدا کرده است.

وی در همین راستا ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باید محلی برای تمامی ژانرها و موضوعات باشد، شاید سالهای گذشته سینما صرفا به سمت آثاری با موضوع اجتماعی و تلخ رفته بود اما امسال می بینیم که در میان آثار اکثریت موضوعات و زانرها به خوبی دیده می‌شوند.

بازیگر سریال «زیر تیغ» وجود آثار انقلابی و دفاع مقدسی را نیاز جشنواره فیلم فجر دانست و اضافه کرد: به نظر من وقتی جشنواره‌ای با نام فجر برگزار می شود باید بیشترین نزدیکی را با فرهنگ دهه فجر داشته باشد، حال این موضوعات صرفا نباید فیلم های تاریخی و سیاسی باشند، می‌توان به موضوعات روز جامعه نیز با برداشتی انقلابی نگاه کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان فیلمی ساخت که به مقاومت اشاره داشته باشد اما بستر روایی آن برای مشکلات و دغدغه های امروز جامعه باشد. از نظر من جشنواره فیلم فجر امسال این ویژگی ها را داشته و علاوه بر آن کنار هم قرار گرفتن کارگردانان جوان و با تجربه نوید رقابتی جذاب را می دهد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تلفیق دوباره جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر اذعان کرد: به طور کلی برگزاری بخش جهانی برای یک جشنواره اعتبار به همراه دارد، اما پیشتر هم جشنواره فیلم فجر در دو بخش جهانی و ملی برگزار می شد و اتفاقا آثار خوبی هم به این جشنواره می رسید، به همین دلیل معتقدم که ادغام این دو جشنواره اتفاقات خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی درباره فعالیت های خود در عرصه هنر افزود: به زودی با نمایش «گاردن پارتی» به عرصه کارگردانی تئاتر باز خواهم گشت، این نمایش با درون مایه انتقادی و اجتماعی برای اجرا در تئاتر شهر آماده می شود. در این اثر سعی کردم تا از بازیگران خوب و باتجربه بهره ببرم تا بتوانند نقشهای سخت آن را بازی کنند.

توکلی با اشاره به بازگشتش به تئاتر تاکید کرد: تئاتر همیشه خانه اصلی من بوده و خواهد بود، طی دو سال گذشته هم به دلیل بیماری کرونا نمی توانستم اثری را روی صحنه برده و یا تمریناتش را آغاز کنم اما حال با فروکش کردن بیماری کرونا و بهبود وضعیت اپیدمی می توان به روی صحنه بردن آن فکر کرد.

کارگردان نمایش «گاردن پارتی» در همین رابطه خاطرنشان کرد: تئاتر در دو سال گذشته وضعیت ناگواری را تحمل و تجربه کرد، من خیلی از دوستانم را می دیدم که با بیکاری و فشار مالی روبرو بودند، این وضعیت تا حدی بود که بسیاری مجبور به انجام مشاغل دیگری بودند که شاید هیچ ربطی هم به آنها نداشت اما بالاخره باید برای امرار معاش کاری می کردند، از سویی همه مشکلات مالی نبود و این عوامل تئاتری از لحاظ روحی نیز افسرده و ناراحت بودند زیرا تمرین، کنار هم بودن و هم نفس شدن با مخاطب تئاتر اتفاقی نیست که بتوان با پول آن را جبران کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.