سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

حمیدرضا نعیمی:

ترجیح می‌دهم وقتی سالنی برای اجرا ندارم در خانه بنشینم

حمیدرضا نعیمی

سینماپرس: حمیدرضا نعیمی ۲ اثر نمایشی را برای اجرا در تالار وحدت و تماشاخانه ایرانشهر مدنظر دارد ولی هنوز هیچکدام از این سالن‌ها پاسخی در خصوص نوبت اجرای این آثار نداده‌اند.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره برنامه‌ریزی خود برای اجرای اثری نمایشی، به مهر گفت: در دوران کرونایی و ایام خانه‌نشینی چندین نمایشنامه جدید نوشته‌ام. برای دریافت نوبت اجرا با بنیاد رودکی و همچنین تماشاخانه ایرانشهر صحبت‌هایی داشته‌ام و منتظرم اگر تاریخ اجرا روشن شود، تئاتری را روی صحنه ببرم.

وی درباره اثر مدنظر برای اجرا در تالار وحدت، یادآور شد: نمایش «فردریک» اثری است که هم مجوز متن و هم مجوز اجرا دارد و بازبینی هم شده است و کاری آماده است که متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی امکان اجرای آن فراهم نشد. تالار وحدت سالن مناسب اجرای این اثر است ولی علیرغم صحبت‌هایی که با بنیاد رودکی داشتیم هنوز صحبتی با من مبنی بر تاریخی مشخص برای اجرا نشده است. البته تعهدات تالار وحدت به عزیزانی که نوبت اجرا در سال ۹۹ داشتند به دلیل شرایط کرونایی به سال ۱۴۰۰ موکول شد و شرایط ۱۴۰۰ هم به گونه‌ای بوده که این تعهدات به سال ۱۴۰۱ موکول می‌شود.

نعیمی درباره اثر مدنظر خود برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر نیز توضیح داد: برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه تک نفره «ویراف (مکاشفه در باب یک گزارش)» را مدنظر دارم که اثری دشوار است و با حضور یکی از بازیگران بزرگ و مطرح تئاتری ایران اجرا خواهد شد. این اثر برگرفته از داستان ارداویراف یکی از موبدان زرتشتی است که چند هزار سال پیش سفر معراج‌گونه خود را به دنیای دیگر انجام می‌دهد و پس از بازگشت به جهان هستی گزارشی شگفت و بسیار غریب از بهشت، دوزخ و برزخ به دست می‌دهد.

این نمایشنامه نویس با سابقه افزود: قرن‌ها بعد این گزارش در دوره ساسانیان مکتوب می‌شود و هزار سال پس از مکتوب شدن این گزارش، شاهد نگارش «کمدی الهی» توسط دانته هستیم که بسیاری از پژوهشگران معتقدند ترجمه‌هایی به زبان عربی از این گزارش شگفت‌انگیز به دست دانته رسیده و او برای نگارش اثر درخشان خود الهاماتی را از این گزارش گرفته است.

نعیمی اظهار امیدواری کرد فرصتی برای اجرای نمایش «ویراف (مکاشفه در باب یک گزارش)» فراهم شود.

این هنرمند شناخته شده تئاتر در پایان سخنان خود با بیان اینکه هنوز تاریخی برای اجرا از تالار وحدت و تماشاخانه ایرانشهر اعلام نشده، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم وقتی سالنی برای اجرا ندارم در خانه بنشینم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.