یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

با معرفی ساترا و توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از تسهیلات شرکت‌های خلاق بهره‌مند شدند

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)

سینماپرس: ساترا با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را برای بهره‌مندی از مشوق‌های پیش‌بینی شده، به‌عنوان شرکت خلاق معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، در راستای ایفای نقش تنظیم‌گری و ‌گسترش روزافزون صنعت صوت و تصویر، اقدامات متعددی در قالب بسته‌های سیاستی و تسهیلاتی برای حمایت و ایجاد جریان پایدار درآمدی در دست اجرا دارد؛ بر همین اساس و با توجه به اهمیت فراوان سامان‌بخشی و توسعه خدمات به ‌فعالان و ذی‌نفعان مرتبط با این حوزه، ساترا با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌عنوان یکی از مبادی (نهادهای) اصلی بررسی و معرفی شرکت‌های خلاق، برای بهره‌مندی از مشوق‌های پیش‌بینی شده است.

سامانه‌های پخش اختصاصی برنامه‌های صوتی و تصویری (ورزشی، هنری، موسیقی، کنسرت، تئاتر، فیلم، انیمیشن، داستان، مستند، فیلم کوتاه‌ و…)، سامانه‌های فروش و اشتراک‌گذاری آنلاین عکس‌های ایرانی و سامانه استریمینگ، جزو رسانه‌هایی هستند که با معرفی ساترا می‌توانند به عنوان شرکت خلاق محسوب شوند و از تسهیلات این‌گونه شرکت‌ها استفاده کنند.

طبق این ویژگی‌ها، تاکنون بالغ بر ۱۲ رسانه‌ فعال با بررسی و احراز شرایط و شاخص‌های اولیه توسط ساترا به‌ دبیرخانه زیست‌بوم خلاق مستقر در معاونت علمی فناوری معرفی شده‌اند و درحال حاضر ۱۰ شرکت‌ در مرحله نهایی پذیرش قرار دارند و نشان خلاق را دریافت کرده‌اند. شرکت‌های خلاق، این امکان را دارند که از تسهیلات و مزایا (مشوق‌ها) ی درنظر گرفته شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

در همین راستا، از جمله مهم‌ترینِ این مشوق‌ها می‌توان خدمات بیمه‌تکمیلی، تسهیلات ارزی تسهیلات خدمت نظام وظیفه، استقرار در پارک‌های علمی و فناوری، بهره‌مندی از خدمات فنی، مالکیت معنوی شامل ثبت اختراع و فناوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای، حقوقی، عارضه‌یابی و توسعه‌ای، مشاوره طراحی صنعتی و قالب و مشاوره منابع انسانی را نام برد.

در مجموع و با توجه به رونق اقتصاد خلاق به‌عنوان رویکردی نوین در عرصه اقتصاد، صنعت و فرهنگ، ساترا در تلاش است با ایجاد پیوند و تعامل میان این حوزه‌ و صنعت صوت و تصویر فراگیر، یاری‌رسان پلتفرم‌های کوچک برای پشت‌سر گذاشتن سریع مراحل رشدشان باشد؛ از این رو ساترا آمادگی دارد درخواست رسانه‌های متقاضی را پس از دریافت در اسرع‌وقت با شاخص‌های درنظر گرفته شده بررسی و در صورت کسب شرایط لازم، به‌ دبیرخانه شرکت‌های خلاق مستقر در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.