یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

ثبت رکورد در ۱۱ روز؛

«اسپایدرمن» فاتح گیشه‌های ۲۰۲۱ شد

«اسپایدرمن: در اسپایدر ورس»

سینماپرس: جدیدترین فیلم از فیلم‌های مرد عنکبوتی به اولین فیلم دوران کرونایی بدل شد که میلیارد دلاری شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، تا پایان شنبه فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» محصول سونی و مارول توانست به نخستین فیلم دوران پاندمی تبدیل شود که از مرز یک میلیارد دلار فروش در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند.

این دستاورد قابل توجهی است، مخصوصاً با توجه به اینکه این فیلم کمی بیش از یک هفته پیش و در زمانی اکران شد که اخبار گسترش سریع سویه اومیکرون در سراسر جهان نگرانی‌های جدیدی ایجاد کرده است.

این فیلم پس از ۱۱ روز توانست از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کند و به این ترتیب به صورت مشترک با «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» تبدیل به دومین فیلم پرفروش تاریخ از نظر سرعت رسیدن به این رقم شد. فیلم اول «انتقام‌جویان: پایان بازی» است که در پنج روز از یک میلیارد دلار فروش گذشته بود.

این فیلم همچنین از «برند دریاچه چیانگ‌جین» ساخت چین که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار فروخته بود هم عبور کرد و عنوان قهرمان باکس آفیس سال جهانی ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» برای دومین هفته در صدر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و تخمین زده می‌شود در ۱۰ روز نخست اکران خود در مجموع در آمریکا ۴۷۸ میلیون دلار فروخته باشد. این بیش از ۲ برابر رقم فروش فیلم ابرقهرمانی پرفروش قبلی مارول یعنی «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه» است که ۲۲۴ میلیون دلار در گیشه‌های داخلی بلیت فروخت.

این ارقام فروش بسیار بالاست، مخصوصاً با توجه به اینکه فیلم‌های بزرگ دیگری از جمله «ماتریکس رستاخیزها» و «آواز بخوان ۲» و «مرد پادشاه» هم این هفته اکران شدند.

تخمین زده می‌شود فیلم انیمیشن «آواز بخوان ۲» محصول یونیورسال و ایلومینیشن تا پایان امروز فروش خود را به ۶۶.۴ میلیون دلار برساند. این فیلم از قبل در چند بازار کوچک‌تر اکران شده بود و با ۲۲ بازاری که این آخر هفته به نمایش آن پرداختند، انتظار می‌رود فروش آن در باکس آفیس بین‌المللی به ۲۰.۸ میلیون دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.