شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

دبیرعلمی جشنواره شعر فجر:

حدود ۴ هزار اثر به دبیرخانه «جشنواره شعر فجر» رسیده است/تلاش کردیم داوران جشنواره متنوع و بیشتر باشند

جشنواره شعر فجر

سینماپرس: دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر، از ارسال حدود ۴ هزار اثر به این رویداد ادبی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، قربان ولیئی دبیرعلمی جشنواره شعر فجر، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان درباره این جشنواره ادبی بیان کرد: در مجموع حدود ۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر رسیده است که از این میان هزار و ۹۰ اثر در حوزه شعر سپید و نیمایی، ۸۶ اثر در حوزه ترانه و شعر محاوره، ۹۲۲ اثر در حوزه شعر کلاسیک، ۳۶۴ اثر در حوزه شعر کودک و نوجوان و ۱۲۷ اثر با موضوع درباره شعر به دبیرخانه این رویداد ادبی رسیدند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم داوران جشنواره متنوع و بیشتر باشند و تازگی در اسامی آن‌ها دیده شود. به دلیل فرم و قالب‌هایی که در شعر بزرگسال وجود دارد داوری‌ها در حوزه شعر کلاسیک و محاوره باید تخصصی‌تر لحاظ شود.

دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر فجر با اشاره به تعداد داوران در بخش شعر بزرگسال بیان کرد: سه داور در حوزه شعر سپید، سه داور در حوزه شعر کودک و نوجوان و سه داور در حوزه درباره شعر آثار ارسالی به این رویداد ادبی را داوری می‌کنند. جشنواره بین الملل شعر فجر یک بخش جنبی هم دارد. امسال به احتمال زیاد این بخش به شعر فارسی زبانان از کشورهای افغانستان و تاجیکستان اختصاص می‌یابد؛ هنوز درباره بخش شعر جوان که سال پیش برگزار شده بود، در هیئت علمی جشنواره بین المللی شعر فجر تصمیمی گرفته نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.