جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

جلیل شعبانی:

«منصور» سعی می‌کند به مسئولان بفهماند که ما می‌توانیم

فیلم سینمایی «منصور»

سینماپرس: تهیه‌کننده «منصور» در شبکه جام جم به اهمیت تلاش‌های شهید ستاری برای تغییر باور مسئولان در تولید قطعات فنی هواپیما اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، جلیل شعبانی تهیه کننده فیلم «منصور» شب گذشته دوم دی ماه در برنامه «شب نشینی» حضور یافت و درباره این فیلم که به زندگی نامه شهید ستاری می‌پردازد و همچنین فعالیت‌های خودش در حوزه سینما سخن گفت.

وی درباره فیلم «منصور» بیان کرد: فکر می‌کنم در این ژانر فیلمی بود که خوب مورد توجه قرار گرفت. سرمدی کارگردان فیلم‌های مستند، مستندی را از زندگی شهید ستاری ساخته بود که آن را دیدیم و فهمیدیم قابلیت تبدیل شدن به سینمایی را دارد.

شعبانی ادامه داد: با سرمدی وارد مذاکره شدیم و با سرمایه گذار صحبت کردیم و نوشتن فیلمنامه را آغاز کردیم و بعد تصمیم گرفتیم خود سرمدی فیلمنامه را بنویسد چون در مرحله تحقیقات اشراف کامل داشت. فیلمنامه ۵ بار بازنویسی شد و بعد تصمیم گرفتیم که این فیلم را برای پرده سینما بسازیم و فهمیدیم که به پختگی کافی رسیده است.

تهیه کننده فیلم منصور بیان کرد: چالشی که ابتدا در مراحل فیلمنامه نویسی داشتیم این بود که با دوستان در قید حیات شهید ستاری و فرمانده نیروی هوایی صحبت کردیم. نظر آنها این بود که به همه ابعاد زندگی او بپردازیم که امکان آن در ۹۰ دقیقه فراهم نبود و نیازمند سریال بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم فقط جنبه‌هایی از زندگی او را به تصویر بکشیم.

شعبانی درباره فضای این فیلم نیز یادآور شد: موضوع ما در خط مقدم جبهه نمی‌گذرد بلکه پشت جبهه است و موضوع امروز جامعه هم هست که سعی می‌کند به مسئولان بفهماند که ما می‌توانیم قطعات هواپیما تولید کنیم که به خروجی جنگنده اف ۵ برسد. ایجاد کردن این باور در ذهن مسئولان آن دوره کمی سخت بوده است و اگر شهید ستاری این موضوع را پایه‌گذاری نمی‌کرد امروزه پهپاد، موشک و صنایع دفاعی دیگر را نداشتیم و این خودباوری را شهید ستاری ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.