سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

در آستانه دومین سالگرد شهادت «حاج قاسم سلیمانی»؛

«رادیو مقاومت» رسما آغاز بکار کرد

رادیو «مقاومت»

سینماپرس: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت با حضور جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و مدیران عالی رتبه رسانه ملی و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز ۳۰ آذرماه، مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت از ساعت ۱۴:۰۰ با حضور جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و مدیران عالی رتبه رسانه ملی و خانواده شهدا برگزار شد.

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در ابتدای صحبت های خود گفت: این رادیو به نام مقدس مقاومت نام گذاری شده و برای تبرک جستن به شهدای گرانقدر عزیز مقاومت است و می خواهیم رسانه ملی را به نام شهدا مقدس کنیم. مقاومت گسترده فراتر از مرزها است از بحرین تا عراق و لبنان و همه جای تاریخ مثل مقاومت اصحاب سید الشهدا و شهدای مدافع حرم و حریم سلامت است.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر اقدام صحیحی توسط دوستان در معاونت صدا به نام رادیو مقاومت به راه افتاد آنهم در ایامی که به نام مقاومت است و شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین سمبل مقاومت در دنیا است.
جبلی افزود: سردار سلیمانی فقط یک فرد و یک شهید صرف نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مکتبی است که ریشه در تاریخ دارد. در برخی سخنرانی ها آمده که شهید را مرده ننامید و شهدا از ذات مقدس پروردگار طلب بشارت می کنند.

وی ادامه داد: شهدا منتظر و نگران ما هستند که آیا در این مسیر به نقطه ای که می خواستیم رسیدیم یا نه. سوال اینجا است ما با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در این ایام که رادیومقاومت هم به همین مناسبت راه اندازی شده است در انتهای این مسیر به چه خواهیم رسید؟ اگر ما فقط به نقطه ای که سردار شهید ما آنجا قرار دارد نگاه کنیم و او را نمونه بزرگی برای انسانیت بدانیم و او را مکتب ندانیم نتیجه اش این می شود که باید حسرت بخوریم در صورتیکه وجود سردار شهید سراسر نشاط است پس ما سردار شهید را نباید تمام شده بدانیم جون مکتبی است که ادامه دارد. جمهوری اسلامی و جبهه انقلاب توانست راه بالندگی خود را پیش ببرد.

علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی همچنین گفت: ماه دی، ماه مقاومت ملت ایران است از ۱۹ دی که رخداد تاریخ سازی در سال ۱۳۵۶ رخ داد و در نه دی و همچنین ۱۳ دی که در سحرگاه آن سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت را نوشید.

وی با بیان اینکه معاونت صدا بر آن شد صدای جانانه امت اسلام را به گوش جهانیان برساند افزود: ما در ۱۴ شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه اندازی رادیو مقاومت مهمترین محورها را برای برنامه سازی قرار داده‌ایم. سعی کردیم از همه ساختارهای برنامه سازی استفاده کنیم.

وی افزود: تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و بازشناسایی شخصیت ایشان مد نظر برنامه سازان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بازنمایی نقش فرماندهان شهید مقاومت و شهید ابومهدی المهندس در دستور کار است. نقش شهید سلیمانی در قدرت امنیتی نظامی جمهوری اسلامی، آثار فرهنگی مکتب و بایسته‌های آن در ساختارهای مختلف برنامه سازی حتماً تبیین می‌شود. مروری داریم بر دفاع مقدس و شهید الگویی این شهید برای جوانان را مد نظر قرار می‌گیرد. همچنین دیپلماسی مقاومت نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثاراله طی سخنانی گفت: کسی که از بیت نفسانی هجرت کند و به سوی خدا و پیغمبر خدا حرکت کند در مسیر مستقیم الهی گام بردارد چون سیر الی الله دارد مزد او را خدا باید بدهد. سردار سلیمانی بر هوای نفس پا گذاشت و خودی ندید. بنده نیروی ایشان در دوران جنگ بودم و این را می دانم که او همیشه دیگران را دید و تاپایان حیات گفت مرا کنار حسین یوسف اللهی دفن کنید.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی وقف مردم بود و هر کجا کار مردم بود سر از پا نمی شناخت.

شیرازی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب دستوری می دادند سردار سلیمانی اجرا می کرد و با همه وجود در صحنه بود. رهبر معظم انقلاب در نامه ای نوشتند به سوریه و عراق می روید من نگران جان شما هستم و سردار گفتند جان من هزاران بار فدای جان شما باد. ما ساعت ها وقت می خواهیم تا بخواهیم زوایای اخلاقی سردار را بگوییم.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم یعنی ویژگی هایی که دین برای حاج قاسم تعیین کرد. حاج قاسم به آنچه دین خواست عمل کرد. حاج قاسم شصت و چند سال عمر نکرد، اگر بخواهیم زمان خدمت او را بگوییم باید گفت نزدیک به ۱۹۰ سال خدمت کرد چون او سه برابر من و شما هر روز می دوید و کار می کرد و فکر می کرد و در اوج سختی و تلاش مطالعه می‌کرد. امیدواریم همیشه عمل حاج قاسم را سر لوحه کارهایمان قرار دهیم.

نرجس سلیمانی فرزند شهید قاسم سلیمانی نیز در ابتدای صحبت های خود گفت: جریان رسانه به اقتضای طبیعت خود به جهاتی تمایل دارد، جریان رسانه ای مقاومت واحد ارزش افزوده الهی است و چراغ هدایت را در قله های مرتفع ایمان قرار می دهد. رسانه مقاومت هدف مند است اما روش ها باید تدوین گردد.

حمیدرضا مقدم فر دبیر ستاد دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهدای مقاومت خیلی ویژه هستند و آنها در کشور خودشان به شهادت نرسیدند و در غربت بودند و همین ثوابشان را بیشتر می کند. یکی از ویژگی های شهید سلیمانی که سالارشهدای مقاومت هست ومی تواند الگویی برای همه اقشار و سنین باشد این است. شهدای ما گاهی یک لحظه یک ساله ره صد ساله را می رفتند و حاج قاسم اوج کمالش تدریجی بودو در طول زمان تغییر کرد و می تواند با همه اقشار ارتباط برقرار کند چون در ظرف زمان کمال پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در دوران پهلوی کشور را فساد گرفته بود اما ببینید حاج قاسم در همان دوران زیسته است و می بینید خداوند دست او را گرفته تا به قله برسد. مقاومت فقط یک جریان سخت نیست. امروز صدای دائمی همه شبکه های تلویزیون باید مقاومت باشد و خوب است که این دائمی و در طول سال باشد که صدای گرم رادیو مقاومت به گوش مردم دنیا برسد.

در پایان مراسم چند تن از فرزندان شهدای مقاومت از جمله علی عامری، ضحی داودی، فاطمه حسنی و بشری صحرآبادی بروی سن آمده و شعرهایی در رسای مقاومت و شهادت خواندند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.