سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

جواد انصافی مطرح کرد؛

«خونه آبنباتی» به آخرهای راه رسیده است

جواد انصافی*

سینماپرس: یک بازیگر و کارگردان تئاترهای آیینی سنتی اعلام کرد دو نمایش «عمو نوروز و ننه سرما» و «خفتگان چشم باز» را آماده روی صحنه بردن دارد.

به گزارش سینماپرس، جواد انصافی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون به صبا گفت: هم اکنون دو تئاتر را آماده روی صحنه بردن دارم. نمایش اول «حاجی فیروز و ننه سرما» نام دارد که از اواسط بهمن در مجموعه نمایشی کودک پارک لاله روی صحنه خواهد رفت. این کار برای گروه سنی کودک است. این نمایش را خود کارگردانی و نویسندگی کرده‌ و همچنین در آن بازی نیز دارم.

او افزود: د در این تئاتر سنتی تلاش دارم کودکان و نوجوانان را با فرهنگ بومی و ملی خودمان آشنا کنم زیرا در شرایط فعلی که بسیاری از تولیدات خارجی نوجوانان و کودکان ما را تحت تاثیر خود قرار داده، ساخت چنین آثاری از الزامات است.

انصافی تئاتر دوم را «خفتگان چشم باز» نامید و توضیح داد: این اثری سیاه‌بازی است. این کار در جشنواره دو سال پیش نمایش‌های آیینی و سنتی حضور داشت اما به واسطه شیوع بیماری کرونا تا به امروز فرصت روی صحنه رفتن را نداشت اما با بهتر شدن شرایط از اواخر اسفند در تالار محراب روی صحنه خواهد رفت.

این پیشکسوت هنرهای نمایشی بیان کرد: این نمایش سنتی اثری مدرن محسوب می‌شود چون از آن می‌توانم به عنوان یک اپراتئاتر کمدی نام ببرم که تا به حال در کشورمان اجرا نشده است.

این کارگردان نمایش های آیینی و سنتی تاکید کرد: این نمایشنامه بر پایه ۴۰ آهنگ نوشته شده است. درباره همزمانی نمایش سیاه بازی با کار کودکم هم باید بگویم برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که به لحاظ ساعت این دو کار با هم تداخل نداشته باشد.

این بازیگر درباره کارهای تلویزیونی خود نیز چنین اطلاع رسانی کرد: به تازگی در فیلم یا سریالی بازی نداشته ام و آخرین اثری که در آن حضور داشتم سریالی با عنوان «خونه آبنباتی» شبکه پویا است که هم اکنون قسمت‌های پایانی آن پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.