شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

بهرام عظیمی:

«پسری با ابروهای ضخیم» روایتگر تاریخ کشورمان از ۵ هزار سال پیش تا به امروز است/با درگذشت محمد ابوالحسنی در حال حاضر تمایلی به ساخت این پروژه ندارم

بهرام عظیمی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بهرام عظیمی بیان کرد شرط وی برای ساخت «پسری با ابروهای ضخیم» طراحی چهره شخصیت اصلی از صورت زنده‌یاد ابوالحسنی است.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پروژه «پسری با ابروهای ضخیم» که قرار بود با تهیه‌کنندگی زنده‌یاد محمد ابوالحسنی تولید شود، گفت: پروسه نگارش فیلمنامه این انیمیشن بسیار زمان بر بود و ۸ ماه طول کشید. گام به گام نگارش آن با همراهی ۲ مشاور صورت گرفت. بعد از تکمیل فیلمنامه این انیمیشن سینمایی که از همان ابتدا و قبل از نگارش فیلمنامه با زنده یاد محمد ابوالحسنی که تهیه‌کنندگی کار را برعهده داشت تصمیم به ساخت آن را داشتیم، پروسه پیش‌تولید و جذب سرمایه را آغاز کردیم. البته پیش از این قرار بود با همکاری وی انیمیشنی را با نام «ابرقهرمانی از نازی آباد برمی‌خیزد» را با مشارکت چین تولید کنیم که آن پروژه را بنا به دلایلی کنار گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه «پسری با ابروهای ضخیم» روایتگر تاریخ کشورمان از ۵ هزار سال پیش تا به امروز است، اما داستان اصلی ۵۰ سال پیش رخ می‌دهد، توضیح داد: همراه با زنده‌یاد ابوالحسنی تلاش بسیاری کردیم تا سرمایه‌گذار مناسب برای آن پیدا کنیم. در نهایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار شد تا ۳۰ درصد از سرمایه این پروژه را تامین کند و البته این را هم باید بگویم هزینه تولید این انیمیشن که مدت زمان آن ۲ سال برآورد شده بود، نزدیک ۱۵ میلیارد تومان محاسبه شده بود.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: قرار بود پروژه اوایل سال جاری جلوی دوربین برود که متاسفانه به دلیل درگذشت محمد ابوالحسنی در تاریخ ۷ فروردین ماه، تولید آن تا امروز به تعویق افتاده و قرارداد با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فسخ شد.

وی ادامه داد: زمانی که به دنبال سرمایه گذار برای این پروژه بودیم هر کدام از نهادهایی که فیلمنامه را می‌خواندند از داستان و شخصیت‌های آن بسیار خوششان می‌آمد و معتقد بودند که پروژه حتماً با موفقیت همراه خواهد بود. اما نکته جالبی که وجود داشت این بود که با توجه به اینکه شخصیت اصلی فیلم یک پسر با ابروهای ضخیم بود، برخی می‌گفتند که با توجه به زمان رخ دادن داستان شخصیت اصلی به دلیل داشتن ابروهای کلفت، مخاطب را به یاد برخی چهره‌های تاریخ معاصر می‌اندازد، در صورتی که داستان فیلم هیچ گونه اشاره‌ای به شخصیت‌های واقعی ندارد.

کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» بیان کرد: مساله این است که با درگذشت محمد ابوالحسنی در حال حاضر تمایلی به ساخت این پروژه ندارم، اما این را می‌دانم که اگر بخواهم آن را کار کنم حتماً کاراکتر پسری با ابروهای ضخیم، از روی چهره زنده یاد محمد ابوالحسنی برداشته می‌شود، چرا که وی هم ابروهای کلفتی داشت، هم خوش قیافه بود.

 «پسری با ابروهای ضخیم» را از چهره زنده‌یاد ابوالحسنی طراحی می‌کنم
زنده‌یاد محمد ابوالحسنی

وی توضیح داد: می‌خواهم این را بگویم که من تاکیدی روی این ندارم که کارگردانی پروژه را برعهده داشته باشم، اما هر گروهی که تصمیم به ساخت این انیمیشن را بگیرد حاضرم به عنوان فیلمنامه نویس و مشاور با آن‌ها همکاری کنم، اما یکی دیگر از شرط‌های اصلی من این است که تحت هیچ شرایطی فیلمنامه تغییر نکند چرا که برای آن زحمات بسیاری کشیده شده است.

کارگردان انیمیشن کوتاه «سیم ششم» بیان کرد: سال‌ها پیش تجربه ساخت انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» را داشتم، هرچند انکار نمی‌کنم که این اثر سینمایی بدون اشکال نبود اما در همان زمان اکران توانست فروش خوبی داشته باشد. تمام این سال‌ها با علم به کاستی‌هایی که داشته‌ام، سعی کرده‌ام بیشتر از گذشته یاد بگیرم به همین دلیل در کارگاه‌های آموزشی هنرمندان مطرح انیمیشن در سطح جهان، شرکت کرده‌ام تا حرفه خود را ارتقاء دهم.

عظیمی در پایان گفت: به هرحال هنوز مشخص نیست چه زمانی و چه گونه بخواهم این پروژه را جلوی دوربین ببرم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.