سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

میدانی شدن و مردمی‌سازی «ایثار» ارزشمند است/نیاز جامعه به فداکاری

فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار

سینماپرس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه اولین فصل‌واره فرهنگی و هنری «ایثار» تأکید کرد میدانی شدن و مردمی‌سازی حوزه ایثار کار ارزشمندی است.

به گزارش سینماپرس، اولین فصل‌واره فرهنگی و هنری «ایثار» مراسم پایانی خود را عصر روز سه‌شنبه ۲۳ آذر با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کرد.

عبدالله روا اجرای مراسم را برعهده داشت.

در این مراسم عبدالله مرتضوی دبیر فصل‌واره روی صحنه رفت و گفت: برای اولین بار در کشور و به دلیل استقبال هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر، جشنواره به‌صورت فصل‌واره برگزار شد که در آن ۱ هزار و ۲۰۰ هنرمند در ۷ رشته هنری حضور داشتند.

وی ادامه داد: اهداف این فصل‌واره ظرفیت‌هایی بود که در شهرستان‌های استان تهران وجود داشت. اینکه هنر را با زبان هنر با موضوع ایثار و شهادت در فضاهای عمومی اجرا شد و با استقبال مردم همراه بود باعث شد تا معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید تصمیم بگیرد که این فصل‌واره همچنان در دوره‌های دیگر تداوم داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم تأکید کرد: کار بسیار پسندیده‌ای را حوزه فرهنگی بنیاد شهید، با این فصل‌واره انجام داد که میدانی سازی و مردمی سازی حوزه ایثار است. نقش آفرینان این حوزه مردم هستند و کسانی هم که از ثمرات آن برخوردار می‌شوند مردم هستند.

وی اظهار کرد: جامعه به فداکاری نیازمند است و جامعه بدون فداکاران جامعه مرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود یادآور شد: از تشکل‌های مردمی در این عرصه استفاده شده و سازمان ما بستر و بسترساز است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد همه شهرها، بخش‌ها و روستاها وارد جریان برگزاری فصل‌واره شوند و به صورت مویرگی در هر مسجد و محله شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

وی تأکید کرد: ما باید به خانه خانوارهای مختلف نزدیک شویم. بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند و باید از ظرفیت سایر نهادها و مراکز استفاده کنیم. باید برنامه مشترک تعریف کنیم که با وزارت ورزش این کار را انجام داده‌ایم و باید با وزارت ارشاد و همچنین سازمان تبلیغات و نهادها و مراکز دیگر نیز این برنامه‌های مشترک را تعریف کنیم.

در مراسم اختتامیه نخستین فصل‌واره فرهنگی و هنری «ایثار» با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پوستر دومین دوره فصل‌واره فرهنگی و هنری «ایثار» رونمایی شد.

اجرای گروه سرود «نسیم رحمت» و قطعه سرود «دریای آرامش» توسط گروه سرود دختران «احسان» از برنامه‌های مراسم اختتامیه این فصل‌واره بود.

در این مراسم به ۱۱۰ هنرمند و شرکت کننده در بخش‌های مختلف این فصل‌واره جایزه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.