یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

سخنگوی دولت:

اگر مستندسازان در کنار آسیب‌ها، راهکارها را هم در مستند به دولتمردان پیشنهاد دهند، اتفاق بهتری را شاهد می‌شویم

علی بهادری جهرمی سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت

سینماپرس: علی بهادری جهرمی با تاکید بر این نکته آقای رییس جمهور سینمای مستند را دنبال می‌کند، گفت: در اکثر مواقع دولتمردان از آسیب‌های نشان داده شده در مستندها مطلع هستند، بنابراین اگر افراد در کنار آسیب‌ها، راهکارها را هم در مستند به دولتمردان پیشنهاد دهند، اتفاق بهتری را شاهد می‌شویم.

به گزارش سینماپرس، علی بهادری جهرمی با تاکید بر این نکته آقای رییس جمهور سینمای مستند را دنبال می‌کند، گفت: در اکثر مواقع دولتمردان از آسیب‌های نشان داده شده در مستندها مطلع هستند، بنابراین اگر افراد در کنار آسیب‌ها، راهکارها را هم در مستند به دولتمردان پیشنهاد دهند، اتفاق بهتری را شاهد می‌شویم.

علی بهادری جهرمی سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن حضور در پردیس سینمایی چارسو و بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در صحبت‌هایی گفت: به بچه‌های خوب و دوست‌داشتنی سینماحقیقت خسته نباشید می‌گویم. امروز به جشنواره آمدیم تا چند دقیقه‌ای از جان حقیقی سینماحقیقت جان بگیریم.

وی که برای تماشای مستند «بچه‌های زمین خاکی» به کارگردانی میکاییل دیانی به جشنواره آمده بود، درباره تاثیرگذاری سینمای مستند و به خصوص جشنواره سینماحقیقت در جامعه کنونی بیان کرد: سینماحقیقت جان دارد و از واقعیات جان می‌گیرد، به همین دلیل خیلی می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت واقعیت‌های بعضا فراموش شده یا گم شده باشد.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد: همچنین قهرمان‌هایی که شاید خیلی اوقات ما متوجه آنها نبودیم در این رسانه نمایش پیدا می‌کند. همینطور سینمای مستند نمایشگر مشکلات و مسائلی است که به آنها کم‌توجهی شده یا راهکارهایی که مغفول مانده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبیعتا (سینمای مستند) هم برای مردم و هم برای دولتمردان خیلی می‌تواند محل استفاده و بهره‌برداری باشد به ویژه اگر سعی کند که راهکارها را هم درون خودش به نمایش بگذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که بعد از جشنواره سینماحقیقت کارگروهی از سوی دولت معین شود تا با رصد مشکلات نشان داده شده در این مستندها به حل این مشکلات بپردازد؟ گفت: اصلا فکر نمی‌کنم نیازی به کارگروهی باشد؛ برای اینکه هنر راه خودش را باز می‌کند و جلو می‌رود. مطمئن باشید وقتی زبان هنر می‌آید و یک آسیب را نشان می‌دهد، حتما دیده شده و حتما دولتمردان برای اصلاح آن برنامه‌ریزی می‌کنند. برای همین عرض کردم که چه خوب که همان مستندساز راهکارهایی هم که به ذهنش می‌رسد، در مستند خود به نمایش بگذارد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه می‌توان در کنار آسیب راهکارها را هم به دولتمردان پیشنهاد داد، عنوان کرد: نمی‌خواهم بگویم همیشه ولی معمولا خیلی از آسیب‌ها را دولتمردان می‌دانند. مشکل یافتن راهکار و پاسخ مناسب برای حل آن آسیب است؛ به‌گونه‌ای که آن راهکار آسیب جدیدی ایجاد نکند. برای همین پیشنهادم این است.

بهادری جهرمی در ادامه گفت: دولتمردان حتما آثار را می‌بینند. وزارت ارشاد هم می‌تواند برنامه‌ریزی نظام‌مندتری برای انتقال این مفاهیم به مجموعه‌های خودشان داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا آقای رییس جمهور سینمای مستند و به خصوص جشنواره سینماحقیقت را دنبال می‌کند یا خیر گفت: من به طور خاص سینماحقیقت را نمی‌دانم ولی قطعا اهل مستند هستند و حتی در مورد بعضی از فیلم‌های سینمایی با هم صحبت هم داشتیم.

سخنگوی دولت در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند نام چند مستند که درباره آنها با رییس جمهور صحبت کرده را نام ببرد، گفت: الان حضور ذهن ندارم. شاید هم اگر از مستندی اسم ببرم منصفانه نباشد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.