شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

با حضور در چهار اثر سینمایی؛

«امیر آقایی» پرکارترین بازیگر «چهلمین جشنواره فیلم فجر» می‌شود؟

امیر آقایی در نشست خبری فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضاء»

سینماپرس: امیر آقایی بازیگر مطرح سینمای کشور سال جاری با چهار فیلم «شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن، شب داخلی دیوار ساخته وحید جلیلوند، «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و همچنین فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، با نزدیک شدن به بهمن ماه و فرارسیدن جشنواره فیلم فجر گمانه زنی‌ها درباره حضور آثار سینمایی آغاز می‌شود، به طور معمول دوست داران سینما انتظار حضور کارگردانان و بازیگران مورد علاقه خود را دارند و باید منتظر بمانند تا هیات انتخاب در نهایت فهرست آثار حاضر در این جشنواره را منتشر نماید.

با اعلام رسمی سازمان سینمایی هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند و حال با تکمیل فهرست اولیه آثار ارسالی باید دید کدام یک از کارگردانان در اولین جشنواره پرشور بعد از دوران اوج کرونا شانس حضور پیدا خواهند کرد.

با تسریع روند واکسیناسیون، افزایش فروش آثار روی پرده سینما و همچنان استقبال چند برابری مخاطبان انتظار می‌رود جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود با اقبال عمومی روبرو شود، از سویی سینما دو سال نفس گیر را پشت گذاشته و از سویی مخاطبان دلتنگ تماشای آثار و رقابت آن‌ها در مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند.

امیر آقایی بازیگر مطرح سینمای کشور سال جاری با چهار فیلم «شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن، شب داخلی دیوار ساخته وحید جلیلوند، «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و همچنین فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

این بازیگر مطرح سینما که سال گذشته فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت را در جشنواره داشت امسال برای تثبیت موفقیت خود با سه فیلم متفاوت به این رویداد سینمایی کشور باز خواهد گشت.

 «امیر آقایی» با چهار فیلم راهی جشنواره فیلم فجر ۴۰ می‌شود//////////////////////شنبه

فیلم سینمایی شبگرد آخرین ساخته فرزاد موتمن به تازگی برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده و قرار است آقایی در نقش یک اثر با گریم و کاراکتری متفاوت ظاهر گردد.

امیر آقایی، روشنک گرامی، احسان امانی، مهشید افشارزاده، یاسر جعفری، نازنین صلح‌جو، بهناز پورفلاح، حسین امیدی، شبیر پرستار، شیوا کریمی با حضور پیام احمدی‌نیا و هنرمندی امیرحسین فتحی، بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی مقابل دوربین رفته‌اند.

شبگرد فیلمی در ژانر اجتماعی است که سیزدهمین تجربه سینمایی فرزاد موتمن محسوب می‌شود.

شب داخلی دیوار شاید مهمترین فیلم آقایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد، اثری که به دلیل نرسیدن به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران نشد تا بار دیگر شانسش برای مهمترین رویداد سینمایی کشور را تجربه کند.

وحید جلیلوند این فیلم را با فیلمنامه‌ای از خودش درباره زندگی یک نابینا با بازی نوید محمدزاده و دایانا حبیبی در نقش‌های اول مرد و زن و نیز علیرضا کمالی، سعید داخ، دانیال خیری‌خواه و امیر آقایی کارگردانی کرده است.

«امیر آقایی» پرکارترین بازیگر «چهلمین جشنواره فیلم فجر» می‌شود؟

خائن کشی دیگر فیلم امیر آقایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر است، اثری به کارگردانی مسعود کیمیایی که سال گذشته از حضور در جشنواره باز ماند و حال بار دیگر راهی فجر ۴۰ می‌شود.

داستان فیلم گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد که فرهاد آئیش، امیر آقایی، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، الهام حمیدی، نرگس محمدی، نسیم ادبی، فریبا نادری و شکیب شجره در آن بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی نیز با بازی امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی اولین تجربه فیلمسازی کارگردانش است که اعلام شده برای جشنواره فجر آماده می‌شود. این فیلم سینمایی در کانون فیلم نسیم با مدیریت محمدرضا مصباح و علی اوجی تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.