چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

روی موج رادیو اقتصاد؛

فساد اقتصادی زیر ذره‌بین «رهیافت»

پول شویی در سینمای ایران

سینماپرس: رادیو اقتصاد در برنامه رهیافت راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی در سیستم اداری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، علی مروی مدیر گروه کسب و کار رادیو اقتصاد در خصوص الزام واکاوی موضوع فساد در این شبکه رادیویی به مهر گفت: روز ۹ دسامبر مصادف با ۱۸ آذر از سوی سازمان ملل روز جهانی مبارزه با فساد نامگذاری شده است و از کشورهای جهان خواسته شده که در زمینه مبارزه با فساد تلاش کنند از این رو ما قصد داریم به عنوان کشور پیشرو در مبارزه با فساد این موضوع را در برنامه‌های رادیو اقتصاد مورد بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: چندین برنامه در رادیو اقتصاد به مسائل این چنینی می‌پردازد که به نوعی فساد اقتصادی را محور اصلی قرار داده‌ایم و از جمله آنها می‌توان به «رهیافت» اشاره کرد که در آن راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی در سیستم اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۰۵ افزود: این کنوانسیون اعضاء را به پیشگیری و جرم انگاری فساد، ارتقاء سطح همکاری‌های بین‌المللی، استرداد دارائی‌های سرقت شده، ارتقاء کمک‌های فنی و تبادل اطلاعات میان هر دو بخش خصوصی و عمومی ملزم می‌کند.

مروی ادامه داد: بحث اختصاصی این برنامه در خصوص ابعاد فساد اداری و راه‌های مقابله با آن است. طبق تعریف بانک جهانی و سازمان شفافیت بین‌الملل، فساد سوء استفاده از اختیارات دولتی برای کسب منافع شخصی است که این تعریف مورد توافق عمومی در جهان است و به‌طور ضمنی فرض شده است که مجموعه‌ای از قوانین و ضوابط مدون اداری وجود دارد که چهارچوب فعالیت‌های مجاز اداری را تعیین می‌کنند. هرگونه رفتار اداری که مغایر با این قوانین باشد و در آن انتفاع شخصی مطرح باشد فساد اداری تلقی می‌شود.

وی راه اندازی سامانه مبارزه با فساد را یکی از راه‌های مقابله با آن دانست و گفت: ما در برنامه «رهیافت» با حضور ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور اقدامات پیگیری این سازمان را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برنامه «رهیافت» به تهیه کنندگی حمید رضا مجوری ۱۷ آبان ساعت ۲۰ به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.