سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

میکائیل دیانی؛

«بچه‌های زمین خاکی» خلاف مسیر حاشیه نشینی حرکت می‌کنند

مستند بچه‌های زمین خاکی

سینماپرس: میکائیل دیانی کارگردان مستند بچه های زمین خاکی از مراحل تولید و ساخت این مستند در مناطق حاشیه نشین سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، میکائیل دیانی کارگردان فیلم مستند «بچه های زمین خاکی» که در بخش فیلم های نیمه بلند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت درباره این مستند به صبا عنوان کرد: این مستند در مورد تیم فوتبال کودکان کار کوره های آجرپزی است و به واسطه فعالیت هایی که انجام می دهند و حمایت دیگران یک تیم فوتبال تشکیل می دهند و این تیم کم کم مراحل واقعی لیگ فوتبال کشور راه پیدا می کند.

او ادامه داد: مستندهای من در حوزه حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی این مناطق است که در دل اتفاقاتی که در حاشیه ها می افتد این ماجرای تیم فوتبال همیاری جز اتفاقات امیدوار کننده ای بود که دیدم.

این مستندساز اظهار کرد: ماجرای تیم فوتبال همیاری خلاف مسیر حاشیه نشینی بود و این جذابیت باعث ساخت این اثر شد.

کارگردان مستند «اعتراض خاموش» مطرح کرد: ساخت این اثر ۶ ماه الی یک سال زمان برد چرا که ما درباره تیم فوتبالی کار می ساختیم که در مراحل مختلف شکل گیری خود فیلم، زمین فوتبال و تمرینات آنها بازه زمانی لازم داشت که هرچقدر فیلم جلو می رفت ما به صورت مقطعی آن ها را همراهی می کردیم.

کارگردان مستند «بچه های زمین خاکی» گفت: این کودکان پنجشنبه ها تمرین فوتبال می‌کردند و بعضی از جمعه ها مسابقه داشتند. زمان هایی برای خرید لباس راهی بازار می شدند و در این بازه زمانی هر اتفاقی که برای این تیم می افتاد ما در کنارشان بودیم و ضبط می کردیم.

دیانی افزود: فرآیند تدوین و مراحل پس از تولید این اثر یک ماه طول کشید.

کارگردان مستند «فراموش شده ها» توضیح داد: اکثر کارهایی که انجام داده ام درباره مشکلات حاشیه نشینی و ناظر به آسیب هایی است که حاشیه برای کودکان در مناطق حاشیه نشین پایتخت بوده است. تنها یکی از مستندهای من به نام «اعتراض خاموش» که در مورد خودکشی های اعتراضی بود، علاوه بر تهران در شهرستان های آذربایجان شرقی، کردستان و ایلام هم تصویربرداری داشتیم ولی عموما حاشیه های تهران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.