یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

محمد حمیدی‌مقدم؛

نمایش فیزیکی «سینماحقیقت» برای منتخبی از اهالی رسانه

محمد حمیدی‌مقدم در هفتمین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: دبیر جشنواره «سینماحقیقت» شامگاه جمعه دوازدهم آذرماه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی بود و درباره پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم در ابتدای برنامه گفت: من از ستاد جشنواره با شما صحبت می‌کنم و بچه‌ها مشغول کار هستند. اگر بخواهم به عقب برگردم باید بگویم که ما سال گذشته تجربه‌ موفق و خوب اجرای برخط و آنلاین کامل جشنواره‌ حقیقت را داشتیم که اتفاق بزرگی بود و مخاطبان سینمای مستند در سراسر کشور با جشنواره سینما حقیقت همراه بودند. ما امسال در فراخوان و آیین‌نامه زودتر عمل کردیم و حدود خردادماه و در پیک گسترده‌ فراگیری کرونا بود و شورای سیاست گذاری بر این شد که ما شاید باتوجه به اینکه آذرماه فصل بیماری‌های اینچنینی بود دوباره پیش بینی می‌کردیم که خدایی ناکرده با بیماری کرونا همراه باشیم و بنابراین دوباره اجرای کامل و بی‌خطاتر آنلاین و برخط را در زیر ساخت‌هایمان تجربه کردیم ولی نگاهی داشتیم که اگر ان شاءالله با واکسیناسیون و کم شدن بیماری اتفاقات خوبی رخ دهد ما بتوانیم زیرساخت‌های اجرای فیزیکی را هم داشته باشیم. به هر حال این اتفاق خوب رخ داد و واکسیناسیون انجام شد ولی ما نمی‌توانستیم چنین چیزی را متوقف کنیم چون شما می‌دانید که جشنواره باید به راه خودش برود، بنابراین تمام ماجرا بر اساس بر خط شکل گرفت و حتی در فراخوان‌مان موافقت فیلمسازان برای نمایش بر خط برای ما یک امر الزامی بود.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» گفت: اما به این شرایط رسیدیم و اگر بخواهم خلاصه توضیح بدهم باید بگویم که با صحبت‌های متعددی که داشتیم تناقضی پیش می‌آمد و باتوجه به اینکه سینماها بازگشایی شده بودند و تعداد صندلی‌های بیشتری داشت اشغال می‌شد فکر کردیم که باید شرایط را بسنجیم. نهایتا ما امروز این خبر را منتشر کردیم که توانستیم با موافقت‌هایی که هم ریاست محترم سازمان سینمایی و هم نکاتی که با دوستان حاضر در ستاد کرونا داشتیم به سمت اجرای معدود فیزیکی برویم. همانطور که در خبر منتشر شده ما توانستیم برای منتخبی از اهالی رسانه، صاحبان آثار و کارشناسان فرهنگی مختلفی که علاقه‌مند به سینمای مستند هستند و همیشه حضور دارند زیرساخت‌های این اجرای فیزیکی محدود را ایجاد کنیم که ان شاءالله در هفته‌ آینده در خانه‌ همیشگی سینما حقیقت باشیم.

او ادامه داد: ما سال گذشته باغ کتاب بودیم ولی امسال به چارسو برگشتیم تا با همان امکانات همیشگی بتوانیم این ارتباط را ایجاد کنیم ولی به همه‌ علاقه‌مندان پیشنهاد کردیم که باتوجه به وضعیت آلودگی هوا و سویه جدید بیماری که شروع شده، امسال هم به صورت بر خط از امکانات جشنواره حقیقت استفاده کنند. به هر حال برگزاری فیزیکی جذابیتی برای صاحبان آثار و دوستان رسانه دارد، این حد را برای صاحبان آثار و دست اندر کاران فیلم ایجاد کردیم که بتوانند در جمع محدودتر فیلم‌ها را به تماشا بنشینند.

حمیدی مقدم گفت: فکر می‌کنم ما همان شکل طبیعی سینما حقیقت که در دو سال گذشته داشتیم را داریم و نمی‌توانم بگویم که ما از این شرایط و وضعیت انتقالی تاثیر نگرفتیم ولی خوشبختانه سینما حقیقت همیشه مسیر خودش را داشته و چالش‌های انتخاب در هر دوره‌ای از جشنواره‌های ما در طول این سال‌ها بوده‌است.

«پرانتز باز» که در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود، به صورت زنده و هفتگی ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.