سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور/۹

علیمردانی: بعضی افراد به جای استفاده از امتیازات شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگ و هنر کشور خیانت می کردند/ رسانه ها با مطالبه گری پیگیر تحقق انتظارات برحق هنرمندان باشند

حسن علیمردانی

سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما در پی انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور گفت: تحول اساسی در ساختار فرهنگی کشور وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است البته تاکنون نیز این امتیاز در اختیار شورا بوده است اما عامداً در برخی موارد بعضی افراد به جای استفاده از امتیازات شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگ و هنر کشور خیانت می کردند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سلام بر فرشتگان» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با دقت در تمامی اصول قانون اساسی و بازنویسی آن، نامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده نمی شود و این نبود نشان از اهمیت ممتاز این شورا است چرا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراقانونی و در عین حال قانونی است، قانونی که در مجلس شورای اسلامی در مورد فرهنگ و هنر تصویب می شود در جایگاه پایین تری از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. حقا که نامیدن قرارگاه فرهنگی کشور برای این شورا توسط مقام معظم رهبری نشان از منزلت والای آن دارد.

وی ادامه داد: این بار با حضور ریاست رئیس جمهور باید در ساختار فرهنگی کشور چنان تحولی صورت پذیرد که تمام نهادهای فرهنگی کشور موثر از این تحول وام گرفته و متحول گردند. به گونه ای که سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انضمام تمامی زیرمجموعه هایش، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت علوم و تمامی فرهنگستان ها، وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ها و تمامی فرهنگسراها، تمامی معاونت های فرهنگی نهادها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سازمان اوج، تمامی ان جی او های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی که کار فرهنگی می کنند و... بتوانند دچار تحولات مثبت شوند.

علیمردانی یادآور شد: در گذشته هم مصوباتی در این زمینه صورت گرفته اما ابلاغ نشده که باید ضمن ابلاغ این مصوبات به نهادهای اجرایی، ضمانت اجرایی آن مصوبات و مصوبات جدید شروع امیدوارکننده ای را برای تحول در ساختار فرهنگی کشور ایجاد کند.

وی در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه رسانه ها با مطالبه گری پیگیر تحقق انتظارات برحق هنرمندان باشند متذکر شد: به عقیده بنده رسانه ها در ساماندهی این تحول فرهنگی می توانند نقش بی بدیلی را ایفا کنند. مطالبه برای تشکیل مداوم جلسات و خروجی های قابل اعتنا از این جلسات موتور محرک این نشست ها است. انتظارات برحق فرهنگیان، هنرمندان، نخبگان و دغدغه مندان باید جزو مطالبات جدی رسانه ها باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.