چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

شاه حاتمی در گفتگو با سینماپرس:

فیلم جدیدم یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود/ «ماهان» روایت یک سفر مکاشفه گر!

یلم سینمایی «ماهان»

سینماپرس: علی شاه حاتمی تهیه کننده و کارگردان سینما که پس از سال ها دوری از هنرهفتم به تازگی فیلم سینمایی «ماهان» را به تهیه کنندگی خود و کارگردانی حمید شاه حاتمی جلوی دوربین برده گفت: فیلم «ماهان» یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود که فعلاً بنا به دلایلی تمایل ندارم تا در مورد جزئیاتش توضیح بیشتری بدهم و منتظرم که بعد از اکران مخاطبان که با اثری بدیع روبرو می شوند در رابطه با این فیلم نظر دهند.

کارگردان فیلم های سینمایی «ترکش های صلح» و «کولی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پس از موفقیت فیلم سینمایی «رویای سینما» کار مشترک بنده و حمید شاه حاتمی که جوایز معتبری از جمله جایزه بهترین کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری را از جشنواره بین اللملی کودک و نوجوان اصفهان را نصیب خود کرد و جایزه بهترین فیلم از جشنواره کره شمالی را نیز کسب نمود و نیز بنا به گفته دوستان در بخش بین اللملی فارابی کپی رایت فیلم به ٥کشور جهان فروخته شده تصمیم گرفتیم اثر نوین دیگری خلق کنیم که برای سینما جذاب باشد.

فیلم جدیدم یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود/ «ماهان» روایت یک سفر مکاشفه گر!

این کارگردان و تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: قصه فیلمنامه «ماهان» که از یک اتفاق واقعی الهام گرفته شده ویژگی های خاص خود را دارد، به نوعی می توانم تأکید کنم یکی از مهمترین موضوعاتی است که تاکنون در سینما به آن پرداخته شده و از این رو می توان تأکید کرد که مخاطبان با یک اثر خلاقانه و جسورانه در سینما روبرو خواهند شد.

فیلم جدیدم یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود/ «ماهان» روایت یک سفر مکاشفه گر!

وی ادامه داد: ما در اوایل سال ۱۴۰۰ فیلمبرداری این اثر را آغاز کردیم و در شهرهای تهران، اصفهان، یزد، کاشان. چابهار و... در شرایط سخت کرونایی فیلمبرداری داشتیم و برای ساخت این فیلم بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مسافت را در طول کار طی کردیم یکی از نکات بسیار مهمی که در این فیلم وجود دارد این است که توجه ویژه ای به تمامی ادیان الهی صورت گرفته و ما در مکان های مقدسی نظیر کلیسا، کنیسه، معابد و... فیلمبرداری کار را انجام دادیم.

فیلم جدیدم یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود/ «ماهان» روایت یک سفر مکاشفه گر! شاه حاتمی متذکر شد: «ماهان» روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت ها می تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی می کند.

این کارگردان سینما از همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان به عنوان بازیگران اصلی «ماهان» نام برد و خاطرنشان کرد: نویسندگی این کار را هامون قاپچی و زهرا شاه حاتمی به صورت مشترک بر عهده داشته اند.

فیلم جدیدم یک اتفاق تازه در سینما محسوب می شود/ «ماهان» روایت یک سفر مکاشفه گر!

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، موسیقی:فردین خلعتبری، بازیگردان: هامون قاپچی، مدیر تولید: مهدی مهابادی و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.