چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

بر اساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا»؛

«شام آخر» حضرت مسیح در زمستان امسال روی صحنه می‌رود

مسعود دلخواه

سینماپرس: مسعود دلخواه قصد دارد در فصل زمستان سال جاری نمایشی را با موضوع حضرت مسیح (ع) و شام آخر، بر اساس بخشی‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» و چند کتاب دیگر، روی صحنه ببرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود دلخواه مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر که از حدود ۵ سال پیش قصد داشته نمایشی را بر اساس رمان «مرشد و مارگاریتا» اثر بولگاکف روی صحنه ببرد، درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: از همان ۵ سال پیش که تصمیم به اجرای این اثر گرفتم با چند بازیگر برای حضور در نمایش گفتگو کردم و قرار بود در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود که این امر میسر نشد. بالاخره متن مورد نظر را برای چندمین بار بازنویسی کردم.

وی اظهار کرد: البته موضوع نمایش من درباره حضرت مسیح (ع) است. منبع اصلی برای نگارش این متن بخشی از رمان «مرشد و مارگاریتا» بود و با نگاه به کتاب‌هایی دیگر از جمله کتاب مقدس، شام آخر مسیح را کامل کردم.

دلخواه با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل پیش تولید این اثر نمایشی طی می‌شود، درباره تعداد بازیگران نمایش افزود: در این اثر حدود ۲۰ بازیگر به ایفای نقش خواهند پرداخت. گروه بازیگری نمایش تلفیقی از بازیگران حرفه‌ای و جوان است. در حال حاضر حضور کاظم بلوچی در نمایش قطعی است و به دنبال نقش «مسیح» نمایش هستیم و گفتگوهایی را هم در این زمینه انجام داده‌ایم.

کارگردان نمایش «مفیستو» درباره حضور بازیگران جوان در تجربه جدید کارگردانی‌اش، یادآور شد: به دلیل شرایط کرونایی نخواستم فراخوانی برای انتخاب بازیگر منتشر کنم و از این رو از میان دانشجویان خود در دانشگاه تربیت مدرس و همچنین مؤسسات آموزشی دیگر حدود ۱۰۰ نفر را به صورت انفرادی دعوت و تست بازیگری گرفتم. از بین این تعداد حدود ۳۰ نفر برای مرحله نهایی تست انتخاب شده‌اند که در نهایت ۱۲ نفر از آنها برای حضور در نمایش انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استعدادهای جدید و جوان بازیگری را کشف کرده‌ام که این نمایش نیز همچون نمایش «مفیستو» که فرصتی برای تعدادی از بازیگران جوان و مستعد تئاتر بود، فرصتی برای معرفی این استعدادهای جدید بازیگری خواهد بود.

دلخواه با اشاره به حضور فاطمه ارغوانی به عنوان طراح صحنه و لباس نمایش مدنظر، بیان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده مرحله پیش تولید نمایش به پایان می‌رسد و تمرین‌ها و تولید نمایش را از نیمه دوم آبان آغاز می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود درباره زمان و مکان مدنظر برای اجرای این اثر نمایشی جدید، گفت: قرار است نمایش را دی و بهمن سال جاری در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.