چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

در نشست خبری جشنواره مطرح شد؛

جشنواره تئاتر مریوان و امنیت در نقطه صفر مرزی

تئاتر خیابانی مریوان

سینما پرس: دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به علاقه مردم این شهر به تئاتر، تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ما در مرزها و نقطه صفر مرزی است.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری و رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان صبح چهارشنبه ۲۸ مهر با حضور شیوا قاسم پور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، عبید رستمی مدیرکل ارشاد استان کردستان و دبیر جشنواره، اردشیر صالح پور، سعید اسدی، محمد لارتی رئیس اداره امور نمایشی و آوایی و حمید ساروخانی رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن کنفرانس معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود شالویی اظهار امیدواری کرد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بتواند در جریان هنرهای نمایشی ما رونق و پیوندی را در عرصه بین‌المللی ایجاد کند و دستمایه‌ای شود تا مردم دنیا از طریق هنر با هم آشنا شوند و صلح و دوستی و مودت در بین آن‌ها پایدار شود.

سپس شیوا قاسم پور نیز با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در شرایط کرونایی، گفت: تلاش‌مان این است مودت و دوستی بین کشورهای مختلف از جمله کشورهای مسلمان برقرار شود تا صلح پایدار و دوستی و مودت در بین مردم کشورهای مختلف برقرار شود.

در ادامه پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رونمایی و توسط مدیران و مهمانان حاضر در نشست امضا شد.

عبید رستمی دبیر جشنواره پانزدهم در ادامه به ارائه گزارشی آماری از این دوره جشنواره پرداخت و گفت: تلاش کردیم این جشنواره که رویدادی پساکرونایی در عرصه فرهنگی و هنری است را طی ۲ سال گذشته فعالیت‌های هنری و تئاتری متوقف بوده، باعث نشاط اجتماعی شود.

وی اعلام کرد پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش‌های آزاد، آیینی سنتی، دیگرگونه‌ها، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، جشنواره جشنواره‌ها، مهمان و طرح و ایده برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان کردستان با اشاره به مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری این جشنواره، افزود: در بخش ایثار و شهادت علاوه بر پرداختن به مفاهیم مدنظر این بخش، آثار به موضوع شهدای سلامت نیز می‌پردازند.

رستمی با اشاره به اینکه جشنواره پانزدهم به دلیل شرایط کرونایی به شکل بین‌المللی برگزار نمی‌شود، توضیح داد: امسال استادی از روسیه به صورت مجازی و آنلاین کارگاهی آموزشی را برگزار می‌کنند که حضور در این کارگاه از طریق ثبت نام امکان پذیر است. همچنین در حال انتخاب ۴ فیلم از اجرای آثار خارجی برای نمایش در فضای مجازی در ایام جشنواره هستیم.

به گفته وی، برگزاری کارگاه عکاسی تئاتر خیابانی با حضور حامد یغماییان که به صورت بیرونی برگزار و منتج به نمایشگاه عکاسی می‌شود از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان درباره تأثیرپذیری جشنواره از شرایط کرونایی ۲ سال گذشته و توجه و پرداختن به تغییرات ایجاد شده در زندگی اجتماعی در برگزاری جشنواره و آثار شرکت کننده در آن، یادآور شد: قطعاً هنرمندان ما همیشه به شکل هنری بازتاب جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند. تعدادی از آثاری که در این دوره جشنواره حضور دارند به موضوعات مرتبط با کرونا و ۲ سال اخیر کرونایی می‌پردازند ولی باید به این نکته توجه کرد که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره‌ای موضوعی نیست و بخش نشاط اجتماعی هم جزو وظایف جشنواره هست. نگاه ما در این دوره از جشنواره به حوزه مدافعان سلامت ویژه بوده و همه اینها مدنظر ستاد برگزاری جشنواره بوده است.

رستمی در پایان سخنان خود درباره تأثیرگذاری برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بر مردم و شهر مریوان، تأکید کرد: مردم مریوان مردم مطالبه‌گری برای تئاتر هستند. جشنواره مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ما در مرزها و نقطه صفر مرزی است.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان در شهر مریوان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.