سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

در پنجمین دوره؛

معرفی آثار برتر ۲ بخش مسابقه کانون پرورش فکری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: برترین آثار پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در بخش‌های «نمایشنامه» و «پویانمایی» اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان با هدف شناسایی و تبادل دستاوردهای حوزه فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی و ایجاد فرصت ارتباطات و تبادل تجربه در زمینه‌های مختلف هنر سینما و تئاتر کودک و نوجوان در سطح ملی برگزار شد.

پس از انتشار فراخوان، ۱۱۹۹ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد، ۳۴۸ اثر سینمایی بلند، ۲۵۲ نمایشنامه، ۲۲۶ فیلم کوتاه و ۱۷۲ اثر پویانمایی بود.

پس از بررسی آثار هیات انتخاب ۴۲ اثر سینمایی بلند، ۱۹ نمایشنامه، ۴۱ فیلمنامه کوتاه و ۱۹ اثر در بخش پویانمایی را به عنوان راه‌یافته به مرحله دوم معرفی کردند.

اسامی برگزیدگان ۲ بخش پویانمایی و نمایشنامه از سوی گروه‌های داوری اعلام شده است.

هیات داوران بخش نمایشنامه این مسابقه متشکل از شهرام کرمی نویسنده، کارگردان، منتقد، مدرس دانشگاه و مدیر فرهنگی و هنری، حسن دادشکر کارگردان، نویسنده، بازیگر، مدرس دانشگاه، مدیر سابق مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نادر برهانی‌مرند نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌های رادیویی و دبیر جشنواره‌های تئاتر، سه اثر «گردنبند خورشید» اثر مریم علی‌نیا، «اپ بابایاب» از محمد عبدی‌جمالی و «هیولایی در میان ما» نوشته نجیبه نعمتی را به ترتیب حایز مقام اول تا سوم دانستند و «پنگوئن طلایی» اثر مرضیه شریفی را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در عین حال در بخش پویانمایی نیز مونا عبداله‌شاهی با اثر «کران» به عنوان نفر اول، نیاز اسماعیل‌پور با «نقل سیاه گالش» دوم، نوید ایزدیار با «سفر آبان» سوم و عطیه آقاحسینی با «خرگوش و تمساح» شایسته تقدیر شناخته شد.

داوری آثار این بخش را معین صمدی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم‌های انیمیشن و بازی‌های ویدیویی، مدرس انیمیشن، داور جشنواره‌های انیمیشن، نایب رییس انجمن صنفی انیمیشن و دبیر جشن مستقل انیمیشن ایران، حمیدرضا حافظی مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند، سریالی زنده و انیمیشن و عضو کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران و حامد جعفری تهیه کننده سینما و تلویزیون، داور و عضو هیات انتخاب جشنواره‌های مختلف و رئیس هیات مدیره استودیو هنر پویا، برعهده داشتند.

اسامی برگزیدگان ۲ بخش فیلمنامه کوتاه و سینمایی بلند این مسابقه نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان در سه قالب تالیفی به منظور ارائه آثار خلاق در زمینه‌های سینما و تئاتر مرتبط با مخاطبان کودک و نوجوان و تلاشی در راستای ارتقای این حوزه تخصصی، اقتباسی با تاکید بر اقتباس از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قالب ویژه (اسطوره من- همچون پدر، مهربان- شهید سردار قاسم سلیمانی) با توجه به شخصیت والای سردار قاسم سلیمانی و با نگاه پدری مهربان برای نوجوانان ایران، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.