سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه/۱

لک زاده: مدیرعامل انجمن سینمای جوان بر اساس سلیقه فردی اش فیلم ها را سانسور می کند/ آقای موسوی، شما تنها یک کارمند هستید!

کریم لک زاده

سینماپرس: کریم لک زاده کارگردان همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در خصوص وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه گفت: وضعیت حوزه فیلم کوتاه سال های متمادی است که حال و روز خوشی ندارد و یکی از علل اصلی آن وجود مدیرانی است که بر اساس سلیقه های فردی شان مبادرت به انتخاب یا رد فیلم ها می کنند، مدیرعامل انجمن سینمای جوان بر اساس سلیقه فردی اش فیلم ها را سانسور می کند و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرجه بزرگ» و «قیچی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه همه کسانی که در سینمای ایران کار می کنند اعم از کسانی که فیلمساز سینمای بلند و حرفه ای هستند تا کسانی که در سینمای مستند و کوتاه و... فعالیت می کنند خودشان قوانین و خطوط قرمز را به خوبی می شناسند و یک پا ممیزی کار شده اند و فیلم هایی می سازند که برای پخش هیچ مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: با این همه باز هم شاهدیم فردی مثل آقای موسوی که عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه را با خود به یدک می کشند دست به سانسور فیلم ها آن هم بر اساس سلیقه فردی شان می زنند! کار ایشان جز «قلدری فرهنگی» عنوان دیگری ندارد. نکته قابل تأمل اینجا است که ایشان رو در روی جوانان سینماگر می ایستند و می گویند من دوست ندارم فیلمتان را نمایش بدهم یا دلم نمی خواهد فیلم شما در جشنواره باشد!

لک زاده خاطرنشان کرد: بنده معنای چنین رفتاری را درک نمی کنم! گویا ایشان نمی دانند جشنواره فیلم کوتاه تهران مهمترین رویداد داخلی فیلم کوتاه است. آقای موسوی، یادتان نرود که شما تنها یک کارمند هستید! شما باید در خدمت قدمت و تاریخچه جشنواره باشید و نمی توانید بر اساس سلایق شخصی تان قانون گذاری کنید!

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما با تغییر مدیران انجمن سینمای جوانان در دولت جدید اوضاع بهبود پیدا می کند یا خیر اظهار داشت: قطعاً اگر مدیری فرهنگی و فرهیخته برای مدیریت انجمن سینمای جوانان به کار گرفته شود اوضاع بهتر می شود. اما آنچه مهم است اینکه افرادی که مدیر انجمن را منصوب می کنند آن ها را آگاه کنند که جشنواره فیلم کوتاه قانون دارد و شخص مدیر انجمن نمی تواند بر اساس سلایق شخصی خود این نهاد را متحول کند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: سینمای کوتاه بسیار مهم است و باید به فعالان این حوزه بهای ویژه ای داده شود چرا که افرادی که در این حیطه کار می کنند آینده سازان سینمای کشور هستند و نباید ناامید و فرسوده بشوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.