یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

براثر ایست قلبی؛

«رحیم رحیمی‌پور» فیلمساز متعهد و انقلابی درگذشت

رحیم رحیمی پور

سینماپرس: «رحیم رحیمی‌پور» فیلمساز متعهد و پیشکسوت عرصه سینمای انقلاب اسلامی درگذشت.

به گزارش سینماپرس، مرحوم «رحیم رحیمی‌پور» از جمله سینماگران متعهدی بود که فعالیت حرفه‌ای خود را با ساخت زندان «دوله‌تو» آغاز کرد و با «اتاق یک» کارش را ادامه داد و تولیدات شاخصی در عرصه سینمای انقلاب اسلامی خلق نمود. سینماگر بابصیرتی که به واسطه شناخت زودهنگام جریان نفاق و تشخیص مدیریت مرموز فرهنگی در دهه شصت به یکباره بایکوت گردید و به صورت ویژه‌ای از صحنه سینما دور نگه داشته شد.

«رحیم رحیمی‌پور» فیلمساز متعهد و انقلابی درگذشت

وی متولد سال 1336 اصفهان بود و فارغ التحصیل از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی وی فعالیت هنری را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرد و از آنچنان دلدادگی ویژه‌ای نسبت به انقلاب اسلامی برخوردار بود که در دهه شصت و دقیقا زمانی‌ که پاسداران و سربازان انقلاب توسط اشرار چپ و کمونیست سربریده می‌شدند. دوربین به دست گرفت و یک فیلم درباره حزب کوموله و یک فیلم درباره حزب دموکرات کردستان تولید نمود. پس از تولید این آثار ماندگار بود که که مرحوم «رحیم رحیمی‌پور» به عنوان نخستین کارگردانان عرصه سینمای دفاع مقدس به سراغ تولید فیلم سینمایی «الماس بنفش» و «انفجار در اتاق عمل» رفت؛ اما به یک‌باره توسط جریان حاکم بر مدیریت فرهنگی کشور و بالاخص طیف معماران بهشتی_انوار محدود شد و به طرز نامحسوسی از سینمای ایران پاکسازی گردید.

خبرگزاری سینماپرس درگذشت این پیشکسوت سینمای انقلاب اسلامی را خدمت جامعه هنری کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.