یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

به تهیه‌کنندگی سعید الهی؛

تغییرنام مستند «هشتادی‌ها» به «زومرهای ایرانی»

مستند «#هشتادی_‌ها»

سینماپرس: نام مستند «هشتادی‌ها» به کارگردانی امیرحسین خلیل زاده به «زومرهای ایرانی» تغییر پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، نام مستند «هشتادی‌ها» به کارگردانی امیرحسین خلیل زاده و تهیه کنندگی سعید الهی به «زومرهای ایرانی» تغییر پیدا کرد.

«زومرهای ایرانی» که در صدد بررسی زوایای مختلف زندگی متولدین نیمه اول دهه هشتاد شمسی و طرح دیدگاه‌ها و رویکرد آنان به زندگی و اطرافیانشان است، تلاش می‌کند نظر خانواده‌ها و مسئولان امر را به بازگشایی دریچه‌ای جدید در برخورد این نسل از آینده‌سازان کشور جلب کند.

«زومرها» یا به اصطلاح اعضای نسل زِد(Z) به اولین نسل اجتماعی بشر گفته می‌شود که از بدو تولد و نوجوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل رشد کرده است.
نسخه‌ای از مستند «زومرهای ایرانی» که پس از تدوین نهایی، مراحل صداگذاری و اصلاح رنگ و نور را پشت سر می‌گذارد به دبیرخانه جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» ارسال شده و در انتظار بازبینی هیات انتخاب این رویداد سینمایی است.

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان «زومرهای ایرانی» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با ۲ مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

عوامل فیلم مستند بلند «زومرهای ایرانی» عبارتند از ایده اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، تدوین: محمدرضا آل عبا و بهار سیری، مدیر تولید: سیدحسین حسینی علایی، مدیر هنری: بهار سیری، عکاس: نیما حمیدزاده، اصلاح نورو رنگ: ناصر فکور، طراح پوستر: یاسر عزآباد، آرشیو: آبان منتظری و علی عراقی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۳
    0 0
    عجب منفعلی که نام اثرش را عوض میکند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.