یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

همزمان با هفته ملی کودک صورت می‌گیرد؛

بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: صبح امروز در یک نشست خبری، خبری از بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور عنوان شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری هفته ملی کودک با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در آستانه هفته ملی کودک هستیم و فرصتی دوباره خواهیم داشت تا در این هفته، برنامه‌ها و رویدادهای پیرامون کودکان را مرور می‌کنیم. در هفته ملی فرصتی برای برنامه‌ریزی برای آینده خواهیم داشت. در دو سال گذشته نه تنها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بلکه در بخش‌های مختلف اجتماعی با محدودیت‌هایی مواجه بودیم. این نوید را به کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آنها می‌دهیم که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هفته ملی کودک در سطح کشور بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران ما در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می‌کنند، کودکان را در مراکز با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی بپذیرند و متناسب با شرایط، فعالیت‌هایشان را از سر بگیرند. ضمن اینکه در دو سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجازی فعال شده بود؛ اما جای حضور کودکان در مراکز کانون را پر نمی‌کند. از این رو کودکان علاقه‌مند هستند که در مراکز کانون حضور داشته باشند و رو در رو با مربیان خود صحبت کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از گنجینه‌های کتاب‌های کودک محسوب می‌شود، ابراز کرد: ساعات کار کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هفته ملی کودک تا عصر افزایش می‌یابد و این مسئله ادامه پیدا می‌کند. از سوی دیگر به جهت وجود کرونا و نگرانی از اینکه دوباره با شیوع کرونا مواجه شویم، کانون مجازی ضمن آموزش به کودک و نوجوان و خانواده‌ها مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد. از این رو از هفته ملی کودک تا هر زمان که نیاز باشد اینترنت رایگان در اختیار مربیان و مدرسان قرار می‌گیرد.

علی اکبرزاده ادامه داد: در تمام استان ها، یک فروشگاه بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کودک افتتاح می‌شود. امسال هفته ملی کودک با یاد و خاطره شهید علی لندی آغاز و تندیس این شهید در یکی از مراکز کانون استان خوزستان رونمایی می‌شود. همچنین در ۲۱ مهرماه از طرح‌های برگزیده ایده آزاد اسباب بازی که در دو سال گذشته دریافت شده است، رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.