جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛

«ایزابل آلنده» الهام‌بخش آقای دبیر برای راه‌اندازی چالشی با عنوان «سرزمین خیالی من»؟!

علیرضا تابش در نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: کودکان و نوجوانان می‌توانند در قالب یک ویدیو، سرزمین خیالی خود را توصیف کرده و برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

به گزارش سینماپرس، در پی اعلام شعار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با عنوان «سینما؛ سرزمین خیال»، دبیرخانه جشنواره در نظر دارد تا چالشی با عنوان «سرزمین خیالی من» راه‌اندازی کند تا کودکان و نوجوانان در یک ویدیوی کوتاه توسط گوشی همراه، سرزمین خیالی خود را توصیف کرده و بال خیال خود را بر پهنه یک شهر خیالی به پرواز درآورند.

البته اقدام قابل تامل آقای دبیر جشنواره سی و چهارم در شرایطی است که عنوان «سرزمین خیالی من» یادآور کتاب ترجمه شده از شخصیتی همچون «ایزابل آلنده» (Isabel Allende) در ایران است. شخصیتی که با افکار غلیظ فمینیستی خود را ذوب شده در لیبرال دموکراسی آمریکایی می داند و همواره سعی کرده تا تفکرات خود را از طریق داستان نویسی و تولیدات برنامه های تلویزیونی به کودکان و نوجوانان منتقل سازد. اقداماتی که سبب شد تا در سال ۲۰۱۴ میلادی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نشان «افتخار آزادی رئیس‌جمهوری» (Presidential Medal of Freedom) را به او اعطا نماید. البته شاید این همه خیلی اتفاقی باشد که در این صورت حکایت از کم سوادی برگزار کنندگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دارد.

به همین منظور از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند بین ۶ تا ۱۶ ساله دعوت می‌شود که در ویدیوهای کوتاهی (حداقل یک و حداکثر سه دقیقه) سرزمین خیالی خود را ترسیم کرده و برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

علاقه‌مندان از ۷ تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ مهلت دارند تا ویدیوی خود را در «واتس‌اپ» به شماره ۰۹۱۹۹۵۷۶۵۰۳ به صورت فایل ارسال کنند.

رعایت نکات زیر برای ارسال فیلم‌ها ضروری است:

– در ابتدای ویدیو کودک و نوجوان خود را با اعلام نام و نام خانوادگی، سن و شهر خود معرفی کند.

– توجه شود که صدای ویدیو حتما واضح باشد.

– ویدیو به صورت افقی گرفته شود.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.