شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

وعده جدید وزیر ارشاد:

بسته حمایتی از ماه آینده در قالب تسهیلات بلاعوض یا کم بهره به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق خواهد گرفت

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر معرفی مدیران جدید وزارت ارشاد طی هفته پیش رو به پرسش‌هایی پیرامون نحوه نظارت‌های ساترا، بیمه هنرمندان و موارد دیگر پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه سوم مهرماه در حاشیه آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش مهر مبنی تازه‌ترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتصاب مدیران جدید معاونت‌های مختلف این وزارتخانه و احتمال ابقای برخی از مدیران فعلی ارشاد تا زمان فرا رسیدن رویدادهای هنری فجر گفت: فرآیند تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریباً انجام شده و ما به زودی انتصابات جدید را خواهم داشت. البته برخی از دوستان هم در بخش‌های مختلف ابقا شدند. چند تغییر هم داشتیم که طی هفته پیش رو به طور رسمی معرفی خواهند شد.

وی در جواب سئوالی مبنی بر مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی به برخی از حاشیه‌های پیرامونی «ساترا» و انتقاداتی که تعدادی از هنرمندان و صنوف مختلف خانه سینما درباره نحوه مدیریت این مجموعه روی مجوز آثار تصویری داشته‌اند، توضیح داد: من در جریان جزییات این شرایط طی سال‌های اخیر بوده‌ام و معتقدم بدون جنجال رسانه‌ای این بحث باید حل شود و چند روز پیش هم گفته‌ام. موضوع نیز کاملاً روشن است و ما باید همه اقدامات را در چارچوب قانون انجام بدهیم.

اسماعیلی گفت: ما طی روزهای اخیر با شورای عالی فضای مجازی، دوستان در مجلس شورای اسلامی، سازمان صداوسیما در هفته اخیر گفتگوهای خوب و فشرده‌ای داشتیم و کار در حال جمع بندی است که به زودی در مراکز قانونی تصمیم‌گیری این ماجرا اتفاق می‌افتد. قطعاً ما معتقد هستیم که جایگاه نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیری که تا به امروز ادامه داشته باید ادامه پیدا کند و اگر ابهامی در این زمینه هست و مسائل جدیدی پیش آمده که نیازمند تصمیم‌گیری جدید است باید با رعایت قوانین و رویه‌های موجود تصمیم‌گیری شود.

جزییاتی از بسته حمایتی دولت برای هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از پرسش‌ها با اشاره به جزییات بسته‌های حمایتی دولت از هنرمندان حوزه‌های مختلف که طی روزهای گذشته از سوی وی در فضای مجازی مطرح شده بود، گفت: در حوزه حمایت‌های کوتاه مدت اخیراً بسته حمایتی به تصویب آقای رییس جمهور رسیده و در اختیار صندوق اعتباری هنر نیز قرار گرفته؛ بنابراین این بسته حمایتی از ماه آینده در قالب تسهیلات بلاعوض یا کم بهره به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق خواهد گرفت. این موضوع اولویت اول ما بود و اولویت دوم هم از سرگیری به تدریج همه فعالیت‌های فرهنگی هنری که امیدواریم با تکمیل چرخه واکسیناسیون شاهد بازگشایی همه فعالیت‌ها با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی در این زمینه باشیم.

اسماعیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد در رابطه با موضوع آموزش موسیقی در حوزه‌های مختلف برنامه خاصی دارد یا خیر تصریح کرد: ما در حوزه هنرآموزی اصلاً معتقد به تفاوت‌های جنسیتی نیستیم. حتی خانم‌ها در بسیاری از حوزه‌های مختلف هنر جلوتر از آقایان هستند. ما به عنوان مجموعه دولت باید حضور خانم‌ها در این عرصه‌ها را تسهیل کنیم. برنامه ما هم این است که حلقه هنرستان‌ها در سراسر کشور تکمیل شود. به هرحال مطلع هستید که آموزش رشته‌های تخصصی هنر در انحصار وزارت ارشاد است. بنابراین ما در همه استان‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه خواهیم داشت که اگر اینها راه اندازی شود همه دختران و پسران در یک فضای عادلانه به فعالیت آموزشی شان ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.