سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

با اجرای «فلورا سام»؛

«نفس» الگویی از یک زن و رفتار برجسته او را روایت می‌کند

فلورا سام

سینماپرس: مومن نژاد گفت: برای ما مهم است که بیننده همراه ما باشد و ما را باور کند.

به گزارش سینماپرس، «نفس» عنوان برنامه جدید شبکه نسیم با رویکردی محتوا محور درباره مادران سرزمین مان ایران است. این برنامه با شعار یک عاشقانه آرام، میزبان مادرانی است که ترجمان نجابت، دریادلی و وفاداری هستند. نفس با اجرای فلورا سام برای ایام محرم و صفر تدارک دیده شده است و هر شب ساعت ۲۱:۳۰ میهمان خانه های مخاطبانش خواهد بود. این برنامه در هر قسمت، الگویی از یک زن و رفتار برجسته او را روایت می‌کند تا بهتر با سبک زندگی و ویژگی‌های آنها آشنا شویم.

مقداد مومن نژاد تهیه کننده نفس در گفت وگو با خبرنگاران جوان، درباره ایده تا اجرای برنامه «نفس» گفت: ساخت چنین برنامه‌ای خواست شبکه نسیم بود. به ما گفتند، چون تیم شما (در بحث برنامه‌های محتوایی) شناخته شده است می‌خواهیم ساخت چنین برنامه‌ای را به تیم شما بسپاریم. ما طرحمان را اسفند ۹۹ ارائه دادیم که مورد استقبال قرار گرفت؛ گفتنی است که شبکه برای تولید آن خیلی به ما کمک کرد. بعد از تایید طرح، با تیم جلسات متعددی جهت دکور، انتخاب مجری و سوژه‌یابی برگزار کردیم و در نهایت رسیدیم به آن چیزی که این شب‌ها از شبکه نسیم پخش می‌شود.

وی درباره اینکه حال و هوای برنامه چگونه شکل گرفت که این‌قدر خودمانی است توضیح داد: من فکر می‌کنم سه مورد در این قضیه دخیل باشد. اول این‌که موضوع برنامه درباره مادر است طبیعتا برنامه نمی‌تواند خشک باشد یعنی وقتی مادرِ قصه ما شروع به صحبت می‌کند ناخودآگاه آن لحن مادرانه‌اش به فضای برنامه گرما می‌بخشد.

مومن نژاد افزود: مورد دوم فلورا سام (مجری) یک مادر است، وقتی روبه‌روی مهمان می‌نشیند از قبل او را درک کرده و این گفتگو برای او حکم یک درد و دل مادرانه را دارد؛ پس مخاطب هم آن را حس می‌کند. سوم این‌که ما سعی کردیم وارد لایه‌های زندگی مردم شویم. تیم ما وارد زندگی آن آدم می‌شود، راستی آزمایی می‌کند و یک مستند کوتاه از زندگی آن مادر می‌سازد که اولا از گفت‌وگوی صرف خارج شویم و بعد بیننده متوجه شود که ما دروغی برای گفتن نداریم. برای ما مهم است که بیننده همراه ما باشد و ما را باور کند.

این تهیه کننده درباره ادامه ساخت فصل‌های بعدی این برنامه و استقبال مخاطبان عنوان کرد:ساخت فصل‌های دیگر این برنامه به صداوسیما، شبکه نسیم و نتیجه کار بستگی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این اولین برنامه ویژه مادران است، من احساس می‌کنم تا این‌جای کار توانسته مخاطبان را جذب کند. این را بر اساس نظراتی که از فضای مجازی و مخاطبان دریافت می‌کنیم، می‌گویم. مخاطبان توانسته‌اند با مهمان‌ها و برنامه ارتباط برقرار کنند و این نکته مثبتی است.

مومن نژاد درباره دلیل انتخاب خانم سام به عنوان مجری توضیح داد: چند مورد مهم درباره خانم سام هست که ما مجاب شدیم او بهترین گزینه برای اجرای این برنامه است. در درجه اول او یک نویسنده و کارگردان است. چون او قصه و تصویر را میشناسد و با آن‌ها سروکار دارد بنابراین کار کردن با او خیلی راحت است. نکته بعد اینکه، چون رده سنی مهمانان برنامه بالا بود ما نمیتوانستیم یک مجری جوان بیاوریم. ما باید مجری‌ را انتخاب میکردیم که خودش زندگی را تجربه کرده و بچه داشته باشد. به عبارتی مادر و مادرانگی را بلد باشد تا بتواند با مهمان هم ذات پنداری کند؛ از طرف دیگر از این طریق بیننده هم بهتر با برنامه و مهمان ارتباط برقرار می‌کند. به همین دلایل باورپذیری در اجرای او زیاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.