یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

محمود پاک‌نیت:

ورود افراد بسیاری به عنوان بازیگر در حوزه سینما و تلویزیون هستیم که بیشتر جهت دستیابی به شهرت وارد این عرصه شده‌اند

محمود پاک نیت

سینماپرس: بازیگر سریال «پس از باران» گفت: امروزه شاهد ورود افراد بسیاری به عنوان بازیگر در حوزه سینما و تلویزیون هستیم که بیشتر آن‌ها صرفاً به جهت دستیابی به شهرت وارد این عرصه شده‌اند و در تلاش هستند که خود را به مردم و جامعه بشناسانند.

به گزارش سینماپرس، محمود پاک نیت بازیگر موفق و باسابقه سینما و تلویزیون است که پس از بازی در نقش «حسام بیگ» در سریال روزی روزگاری و سریال‌های ماندگار و خاطره انگیز دیگری چون پدرسالار، پس از باران، شب دهم، خانه‌ای در تاریکی، پرده نشین، پریا، یوسف پیامبر(ع)، و حتی دخترم نرگس جایگاه ماندگاری از خود در تلویزیون ایجاد کرد.

او هم اکنون از بازیگران پرکار تلویزیون است و شاید با نگاهی به کارنامه هنری اش بتوان نامش را خانِ تلویزیون نهاد، چون هم اکنون نیز او با سه شخصیت تاریخی فتح الله خان، شریف الدوله و سنجر خان در سریال‌های جشن سربرون، گیلدخت و سنجرخان به تلویزیون خواهد آمد.

محمود پاک‌نیت در گفت‌وگو با میزان پیرامون رمز موفقیت یک بازیگر در قبال مخاطبان گفت: آنچه که یک بازیگر را در عرصه بازیگری بین مخاطبان موفق و ماندگار می‌کند این است که او استعداد کافی و وافی در زمینه تحلیل و شخصیت پردازی را داشته باشد و بتواند قبل از ایفای یک نقش آن را به طور کامل آنالیز کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «پس از باران» در همین راستا ابراز کرد: امروزه شاهد ورود افراد بسیاری به عنوان بازیگر در حوزه سینما و تلویزیون هستیم که بیشتر آن‌ها صرفاً به جهت دستیابی به شهرت وارد این عرصه شده‌اند و در تلاش هستند که خود را به مردم و جامعه بشناسانند.

وی تاکید کرد: به جرات می‌توان مدعی شد که این بازیگران از کمترین استعداد در زمینه بازیگری برخوردار هستند و فقط برای محقق کردن رویای شهرت و معروفیت پا به این عرصه گذاشته‌اند در صورتیکه با نگاهی عمیق به عملکردهای آن‌ها میابیم آنچه که بدان می‌اندیشیدند سرابی بیش نبوده، چون شناخته و ماندگار شدن فردی که وارد دنیای بازیگری می‌شود در گرو توانایی و استعداد او در راستای تحلیل نمودن شخصیت‌هایی خلاصه می‌شود که در جایگاه آن‌ها قرار است به ایفای نقش بپردازد، بنابراین بهره‌گیری از آنالیز و شخصیت‌پردازی پیش از نقش آفرینی در کالبد یک کاراکتر می‌تواند بازیگران را نه تنها در ایفای نقش بلکه در بین مخاطبان نیز موفق و ماندگار کند.

«پاک نیت» که در کنار همسرش «مهوش صبر کن» برای بازی در سریال «سایه‌های رعنا» راهی گرگان شده بود بیان کرد: نقش و یا کاراکتر به تنهایی نمی‌تواند یک بازیگر را در این عرصه موفق و شاخص کند به طور مثال خیلی از افراد تا کنون در نقش‌های تاریخی همچون مکبث بازی‌های متفاوتی را ارائه دادند، اما تنها آن‌هایی موفق شدند که قبل از نقش آفرینی به شخصیت پردازی و تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف کاراکتر پرداخته اند و با آمادگی کامل برای اجرای نقش حاضر شده‌اند پس بدیهی است که در عرصه بازیگری ماندگار و مانا شده باشند.

پاک‌نیت همچنین پیرامون آخرین فعالیت‌های بازیگری خود بیان کرد: هم اکنون در کار بلند و تاریخی «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی در نقش «فتح‌الله خان» به ایفای نقش می‌پردازم که او شخصیتی جاه طلب است که همراه با حاکم فارس ماجراهای قصه را پیش می‌برد.

وی در همین راستا ابراز کرد: همچنین در سریال «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی نیز ایفاگر نقش خانی هستم که شخصیت مثبتی دارد و جزو افرادی است که در دربار خزانه‌دار می‌باشد و در طی داستان با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شود و در کنار این دو نقش، «سنجرخان» سریال دیگری است که در آن ایفای نقش شخصیتی به نام «شریف الدوله حاکم شهر سنندج را بر عهده دارم که او نیز شخصیت منفی از خانی است که سعی دارد قوانین سنندج را بر هم بزند و محمدحسین لطیفی آن را کارگردانی می‌کند.

پاکنیت بیان کرد: همه این نقش‌ها با وجود تفاوت‌های بسیاری که با هم دارند از شخصیت‌های گیرایی برخوردار هستند و همچون شخصیت حسام بیک در مجموعه روزی روزگاری برای آن‌ها تکه کلام بکار نبردم، چون این سه اثر بستری برای تکه کلام در خود جای نداده بودند و همچنین کارگردانان نیز برای این مورد جایگاهی در کارهای خود درنظر نگرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.