جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

مرتضی ضرابی:

در گذشته سریال‌های تلویزیون از نظر کمی چندان قابل توجه نبودند اما کیفیت خیلی خوبی داشتند

مرتضی ضرابی در تشییع پیکر مرحوم انوشیروان ارجمند

سینماپرس: مرتضی ضرابی بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» از دیالوگ‌های سخت داود میرباقری که نیاز به ادای دین دارد و همکاری با این کارگردان سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، مرتضی ضرابی بازیگر قدیمی تلویزیون است که در سریال‌هایی چون «مثل آباد»، «محله بروبیا» و «محله بهداشت» و حتی سریال‌های دیگری همچون «امام علی (ع)»
به ایفای نقش پرداخت.

ضرابی در سریال «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داود میرباقری ایفاگر نقش بن سنان است؛ کاراکتر منفوری که فرزند یکی از اشقیای واقعه کربلا است و از بریدن سر دوستداران و شیعیان علی (ع) هیچ ابایی ندارد. این سریال از شبکه آی‌فیلم روی آنتن رفت و ضرابی در این باره سخن گفت.

ضرابی درباره بازپخش این سریال به مهر بیان کرد: بارها بازپخش سریال را دیده‌ام، استقبال مردم از سریال خیلی خوب بود و پیگیرش بودند. آن زمان اینقدر ترافیک پخش سریال در تلویزیون هم بالا نبود و این حد شبکه‌های مختلف وجود نداشت.

وی اضافه کرد: به نظرم بازپخش‌های «معصومیت از دست رفته» به نوعی این سریال را تثبیت کرد. گاهی با گذشت زمان مشخص می‌شود که یک سریال چقدر باکیفیت بوده است. اصولاً اگر چه در گذشته، سریال‌های تلویزیون از نظر کمی چندان قابل توجه نبودند اما کیفیت خیلی خوبی داشتند. هنوز هم سریال‌های سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ و به خصوص مجموعه‌های تاریخی و مذهبی فاخر در میان مردم خیلی پرطرفدار است.

این بازیگر درباره شخصیت بن سنان در سریال عنوان کرد: این کاراکتر به هیچ قاعده و چارچوب اخلاقی اعتقادی ندارد و کارش سر بریدن و سر بردن است. در آن زمان هر کسی که سر شیعیان حضرت علی (ع) را برای حکام اموی می‌برده، جایزه و دستخوش می‌گرفته است. بن سنان فقط به دنبال پول است و برایش هم مهم نیست سر چه کسانی را می‌برد. فلسفه‌ای را هم برای توجیه جنایت‌هایش دارد که خاص است، مثلاً می‌گوید زندگی و حال مهم است و آخر و عاقبت کار برایش هیچ اهمیتی ندارد.

وی درباره جذابیت‌های نقش نیز توضیح داد: بازی در نقش یک فرد سفاک و خونریز جذاب است. اصولاً خیلی از بازیگران دوست دارند چنین نقش‌هایی را بازی کنند. بن سنان علاوه بر اینکه انسان بی رحم و وحشتناکی است دارای پیچیدگی‌های رفتاری و اخلاقی است و این کاراکترها جای کار بیشتری در بازیگری دارند.

بازیگر «او یک فرشته بود» درباره همکاری با داوود میرباقری بیان کرد: میرباقری یکی از نویسندگان کاربلد و کارگردانان خوبی است که در عرصه سریال سازی فعالیت می‌کنند. متن‌های آقای میرباقری فاخر است و دیالوگ‌هایی که می‌نویسند خاص و سخت است، بازیگر باید تلاش کند تا بتواند به این دیالوگ‌ها ادای دین کند. گفتن درست این دیالوگ‌ها واقعاً بازیگر خودش را می‌خواهد. حتی بازی در نقش‌های کوتاه آثار آقای میرباقری هم دشوار است. به همین دلیل است که حتی نقش کوتاه کارهای ایشان را هم باید هنرپیشه حرفه‌ای بازی کند.

وی درباره فعالیت‌های این روزهایش و کمرنگ شدنش در عرصه بازیگری گفت: یک مدت فقط نقش‌های منفی به من پیشنهاد می‌شد. نقش‌های وحشتناکی که فقط کم مانده طرف بیاید آدم بخورد اما واقعاً این نقش‌ها برایم جذابیت نداشتند. وقتی یک بازیگر برای مدتی نباشد و فعالیت نکند به مرور فراموش می‌شود. این روزها کسانی هم در پروژه‌ها حضور دارند که اهل باندبازی هستند و حتی اگر کارگردان روی بازیگری نظر دارد سعی می‌کنند نظرش را تغییر دهند و آدم خودشان را بیاورند. باندبازی‌ها تاثیر بدی در رسیدن نقش به بازیگر دارد.

ضرابی در پایان با اشاره به پخش سریال‌های قدیمی از آی‌فیلم گفت: به نظرم آی‌فیلم یکی از پر مخاطب ترین شبکه‌های تلویزیون است و با وجودی که کارهای قدیمی را پخش می‌کند اما مردم استقبال زیادی از آن دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.