چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

بعد از ۲ سال تمرین و توقف؛

«احتمالات علی شمس» در تئاترشهر روی صحنه می‌رود

علی شمس

سینماپرس: نمایش «احتمالات علی شمس» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس قرار است آذر سال جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

به گزارش سینماپرس، علی شمس نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای نمایش «احتمالات علی شمس» که تولید آن به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی ۲ سال به طول انجامید، به خبرنگار مهر گفت: ۲ سال است که تولید و تمرین «احتمالات علی شمس» را شروع کرده‌ایم ولی مدام به دلیل محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی متوقف شده است. تمام سعی و تلاشم بر این است که این نمایش را آذر سال جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرم.

وی اظهار کرد: با توجه به سرعت و ریتم واکسیناسیون امیدوارم شرایط برای اجرای «احتمالات علی شمس» فراهم شود.

شمس درباره وضعیت تولید این اثر نمایشی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تعویق اجرای آن به دلیل شرایط کرونایی، یادآور شد: دکور نمایش سنگین است و هزینه مواد اولیه ساخت دکور ۳ برابر شده است. برای ساخت آکسسوآر نمایش نیز هزینه‌های بالایی را صرف کردیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نمایش را با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و نیمی از ظرفیت سالن روی صحنه ببریم، برنامه‌ریزی‌ام برای ۲ اجرایی بودن نمایش است.

کارگردان «احتمالات علی شمس» درباره اینکه چرا نمایش خود را پیش تر از این در سالن‌های خصوصی تئاتر به صحنه نبرد، تصریح کرد: در سالن‌های خصوصی اساساً حمایتی وجود ندارد و در عین حال سالنی خصوصی که بتوانند تأمین کننده امکانات مورد نظر اجرای این نمایش باشد وجود ندارد. ضمن اینکه برای اجرای «احتمالات علی شمس» به دنبال تک اجرا هستم در حالی که سالن‌های خصوصی میزبان ۲ یا ۳ نمایش در آن واحد هستند. اساساً تا وقتی سالن‌های خصوصی به فکر کف فروش و اجرای همزمان ۳ نمایش هستند، تمایلی به اجرا در آنها ندارم.

شمس با بیان اینکه موضوع نمایش «احتمالات علی شمس» مواجهه شهروند ایرانی با تئاتر در طول تاریخ است، درباره گروه بازیگران نمایش گفت: در این نمایش مازیار سیدی، عزالدین توفیق، امیر باباشهابی، بهاره افشاری، دانیال خیرخواه، آرش اشاداد، افسانه کمالی، محمدامین پازوکی و نسیرن درخشان زاده به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در پایان سخنان خود درباره وضعیت واکسیناسیون بازیگران «احتمالات علی شمس»، تأکید کرد: اکثر بازیگران نمایش واکسیناسیون را انجام داده‌اند که البته از طریق تئاتر نبوده بلکه به دلیل حضور در پروژه‌های تصویری یا به صورت شخصی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.