سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به کارگردانی «داوود میرباقری»؛

«سلمان فارسی» با پایان تولید به پخش جهانی می‌رسد

ساخت فیلم «سلمان فارسی» توسط آستان حضرت عباس(ع)

سینماپرس: تاکنون ۲۵ درصد از سریال «سلمان فارسی» به تولید رسیده و قرار است با پایان تولید پخش آن به صورت جهانی صورت بگیرد.

به گزارش سینماپرس، امروز ۲۳ شهریور مصادف با سالروز بزرگداشت سلمان فارسی است؛ شخصیتی که این روزها محور یک سریال الف فاخر در صداوسیما قرار گرفته و داوود میرباقری کارگردان مطرح و توانمند کشور در حال ساخت روایتی تصویری از زندگی اوست.

داوود میرباقری البته حدود ۲۰ سال است که تلاش داشت این سریال را به تولید برساند و طی یکی دو سال گذشته مقدمات پیش تولید و ساخت آن بالاخره فراهم شد.

امروز سه‌شنبه ۲۳ شهریور احسان ناظم بکایی مدیر روابط عمومی این سریال در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما حضور یافت و توضیحاتی درباره بزرگترین پروژه سریالی این روزهای تلویزیون ارائه کرد.

ناظم بکایی در بخشی از سخنانش درباره سریال «سلمان فارسی» و بازیگران آن بیان کرد: سریال به شدت پربازیگر است و بازیگرانی از یونان، ارمنستان و مراکش جلوی دوربین رفته‌اند. «هشام رستم» از تونس که اسکار بازیگری دارد از بازیگران این سریال است، در فصل حجاز بازیگرانی از کشورهای عربی و در فصل ایران بازیگرانی از قفقاز و آسیای مرکزی اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به پخش جهانی آن بیان کرد: این مجموعه به معنای واقعی بین‌المللی و بین ادیانی است و پخش آن هم به صورت جهانی آغاز می‌شود.

ناظم بکایی همچنین گفت: در شهرک غزالی بیش از ۲۰ کارگاه وجود دارد و دوستان در حال کار هستند. همه عوامل بیمه کرونا شده‌اند. هر دو هفته یک بار هم تست پی سی آر گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره بازیگران ایرانی سریال یادآور شد: فرهاد اصلانی در نقش یک تاجر که سلمان را از ایران به بیزانس منتقل می‌کند، محمدرضا هدایتی در نقش یک شخص هندی، مهدی فقیه، علیرضا مهران، احترام برومند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران سریال هستند. عوامل پشت دوربین سریال نیز همه ایرانی هستند.

این فعال رسانه‌ای درباره روند تولید سریال نیز عنوان کرد: ساخت این سریال حدود پنج سال طول می‌کشد. رئیس صداوسیما تاکنون سه بار در پشت صحنه سریال حضور پیدا کرده است.

ناظم بکایی در پایان بیان کرد: سه فصل در این سریال روایت می‌شود؛ فصل ایران در دوره ساسانی که تا به حال در بخش نمایشی هیچ گاه سمت آن نرفته‌ایم، تاریخ عصر بیزانس و فصل حجاز که دوره اسلام را نشان می‌دهد. تاکنون بخش زیادی از فصل بیزانس که ۲۵ درصد از کار است تصویربرداری شده است. این فصل تولید سختی هم دارد و جاده‌ای است و سلمان فارسی سرگشته از این دیر به آن دیر و از این کلیسا به آن کلیسا می‌رود و نهایتاً با راهنمایی‌ها به سمت حجاز حرکت می‌کند تا منجی موعود را ببیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.