دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس؛

در روزهای پایانی ونیز ۷۸ چه گذشت؟/ از آمار صفر مبتلایان به کرونا در جشنواره تا تأکید بر برگزاری پرقدرت جشنواره در سال ۲۰۲۲

جشنواره فیلم ونیز۲۰۲۱

سینماپرس: ونیز ۷۸ در روزهای پایانی برگزاری اش شاهد برخی حواشی بود؛ برخی از رسانه ها با انتقاد از برگزاری فیزیکی این رویداد سینمایی در به در در پی آن بودند تا شاید یک نفر از حاضران در این رویداد به کرونا مبتلا شود اما پروتکل های بسیار سخت گیرانه مدیران این رویداد که حاضران را ملزم می کرد همه روزه قبل از ورود به کاخ جشنواره تست دهند باعث شد تا آمار مبتلایان به کرونا در این رویداد سینمایی که با حضور هزاران نفر از چهره های سینمایی، رسانه ای و علاقمندان سینما برگزار شد صفر باشد.

سیدرضا منتظری: جشنواره فیلم ونیز آماری را از برگزاری هفتاد و هشتمین دوره خود منتشر کرده که نشان از موفقیت برگزارکنندگان این رویداد در برگزاری یک جشنواره سینمایی با رعایت شیوه‌ نامه های بهداشتی دارد.

برگزارکنندگان جشنواره ونیز اعلام کردند که در این دوره حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مهمان بین المللی حضور داشته اند که در مقایسه با سال گذشته که نزدیک به ۷ هزار نفر بود، بسیار بیشتر بوده؛ در دوره ۲۰۱۹ نیز که پیش از همه گیری کرونا برگزار شد، حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در جشنواره ونیز حاضر بودند.

میزان بلیت فروشی عموم مردم نیز افزایش قابل توجهی داشته؛ به نحوی که بیش از ده ها هزار هزار بلیت فروخته شده و این در حالی است که سال گذشته میزان بلیت فروشی ۱۳ هزار مورد بوده است.

شیوه نامه و دستور العمل‌های بهداشتی این دوره ونیز شباهت زیادی به دوره گذشته دارد که به صورت حضوری برگزار شد و تنها جشنواره مهمی لقب گرفت که توانست به صورت فیزیکی برگزار شود.

البته میزان استفاده از ظرفیت سینماها در ونیز برای رعایت فاصله اجتماعی همچنان ۵۰ درصد است و همه بلیت‌ها نیز پیش از آغاز جشنواره به صورت آنلاین رزرو شده اند. ونیز برای رعایت فاصله اجتماعی تعداد سینماهای خود را افزایش داده و اکنون ظرفیت سینماهای این جشنواره به ۴ هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است.

در روزهای برگزاری این رویداد معتبر سینمایی، از تمامی شرکت کنندگان اعم از اهالی رسانه، هنرمندان سینما و حتی دست اندرکاران برگزاری جشنواره تست های آنتی ژنیک گرفته می شد و تنها در صورت منفی بودن جواب این تست ها افراد اجازه حضور در محل برگزاری جشنواره را پیدا می کردند.

نیروهای صلیب سرخ و پلیس نیز به صورت ویژه نظارت جدی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی حاضران داشتند و در صورت نقض قانون، فرد متخلف بدون اغماض از جشنواره اخراج می شد.

عدم ابتلای حاضران در این رویداد سینمایی باعث شد تا این حرف در بین حاضران بپیچد که ونیز ۷۹ در سال ۲۰۲۲ بسیار پرقدرت تر برگزار خواهد شد و میزبان تعداد بیشتری از چهره های سینمایی و رسانه ای از سراسر جهان خواهد بود.

نکته قابل تأمل اینکه دولت ایتالیا نیز قوانین بسیار خاصی را برای ورود توریست ها به این کشور وضع کرده از جمله آنکه همگی افراد ملزم و موظف هستند نهایتاً تا ۱۲۰ ساعت (۵شبانه روز) در این کشور حضور داشته باشند در غیر این صورت مجبور به تحمل ۱۰ روز قرنطینه هتلی اجباری خواهند شد. همراه داشتن تست پی سی آر منفی نیز یکی دیگر از قوانین این کشور در خصوص پذیرفتن مسافران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.