شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

عواقب پخش محتوای متعلق به سازمان صدا و سیما؛

مدیرعامل «آپارات» بخاطر «تضعیف جایگاه رسانه ملّی» به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

سایت آپارات

سینماپرس: مدیرعامل وب سایت «آپارات»، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صدا و سیما در فضای مجازی محکوم به پرداخت جزای نقدی شد.

به گزارش سینماپرس، وب سایت «آپارات» مدت‌ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان صدا و سیما اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده‌ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌کرد.

این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران‌ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان در بر داشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملّی شد.

از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان صدا و سیما و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی «آپارات»، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی جدیدی در کشور، به دو علت قابل تامل است:

نخست اینکه بر مسئولیت سایت منتشرکننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت کلیه ضرر و زیان وارده به سازمان صداوسیما توسط ایشان تأکید دارد.

دوم، صدور این قبیل از آراء علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان صداوسیما در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و ببهبود وضعیت مالی و یا شاید عملکرد آن‌ها می‌شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.