شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

بعد از یک سال تعطیلات کرونایی؛

سینماهای مالزی بالاخره اجازه بازگشایی و اکران فیلم پیدا کردند

 پول‌های نامعلوم، مافیای اکران و سینمای مبتذل! / سالن سینما

سینماپرس: سینماهای مالزی بعد از یک سال تعطیلات کرونایی بالاخره اجازه بازگشایی و اکران فیلم پیدا کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، بعد از تقریباً یک سال بسته بودن به خاطر پاندمی کووید -۱۹، بالاخره به سینماهای مالزی گفته شده می‌توانند دوباره درهای خود را باز کنند؛ اما مالکان سینماها می‌خواهند مدتی بیشتر درهای سینماها را بسته نگه دارند.

سینماهایی که شامل فاز اول برنامه بهبود ملی مالزی می‌شوند می‌توانند از امروز با ظرفیت ۵۰ درصد به کار خود ادامه دهند و فقط افرادی که واکسیناسیون خود را کامل کرده باشند می‌توانند وارد سالن‌ها بشوند.

سالن‌ها برای رخدادهای زنده از جمله تئاترها، نمایش‌هایش کمدی، گالری‌های هنری و کنسرت‌ها هم می‌توانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند اما فقط می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت کل به مخاطبان واکسینه شده خدمت‌رسانی کنند.

سینماها در مالزی از مارس ۲۰۲۰ بسته بوده‌اند. قبلاً دولت دو بار سعی کرد فعالیت آنها را دوباره از سر بگیرد، اما وقوع موج‌های جدید کروناویروس مانع از عملی شدن این تصمیم کرد.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد مالزی ۱.۸۸ میلیون مورد کووید -۱۹ ثبت کرده و بیش از ۱۸ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۶.۳ میلیون نفر یا ۵۱ درصد جامعه حالا کاملاً واکسینه شده‌اند.

مالکان سینماها برای جدیدترین تصمیم افتتاح دوباره لابی کرده بودند اما اعلام این تصمیم زودتر از حد موعد از راه رسید و هنوز جزییات کامل آن مشخص نشده است.

سخنگوی یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های سینما در مالزی یعنی گلدن اسکرین سینماز به ورایتی گفت: «به ما اجازه داده‌اند باز کنیم، اما فقط از دو روز قبل به ما اطلاع‌رسانی کردند. ما منتظر بازنگری قوانین هستیم و داریم سینماها را آماده افتتاح دوباره می‌کنیم. همچنین داریم با توزیع‌کنندگان مذاکره می‌کنیم تا ببینیم چه فیلم‌هایی در دسترس هستند چون هیات سانسور هم در دوران قرنطینه بسته بود».

احتمالاً وقتی قوانین تکمیل شود، پروسه‌های استاندارد بهداشتی شامل نیازمندی حمل مجوزهای دیجیتال واکسیناسیون، سیستم‌های فروش بلیت بدون تماس، قوانین خاص درباره غذا و نوشیدنی و تجهیزات حفاظت شخصی برای کارکنان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.