چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس؛

در روزهای میانی ونیز ۷۸ چه گذشت؟/ از اظهارنظر بی سابقه مدیر جشنواره در حمایت از یک بازیگر تا تأثیر خبر درگذشت ستاره سینمای فرانسه و سوگواری در لیدو!

جشنواره فیلم ونیز۲۰۲۱

سینماپرس: ونیز ۷۸ در روزهای میانی برگزاری اش شاهد برخی حواشی بود؛ مهمترین دغدغه این روزهای دست اندرکاران برگزاری جشنواره پیشگیری از گسترده تر شدن ویروس کرونا است به نحوی که به وضوح میزان نیروهای اورژانس و صلیب سرخ در محل برگزاری جشنواره افزایش پیدا کرده و باید منتظر ماند و دید نتیجه برگزاری این رویداد سینمایی در پاندمی کرونا چه خواهد شد!

سیدرضا منتظری: یکی از عجیب ترین اتفاقات این روزهای ونیز ۷۸ ام اظهار نظر آلبرتو باربرا در خصوص یک فیلم و یک بازیگر است؛ وی در مصاحبه با یکی از نشریات اعلام کرده: «اگر فیلم «تل ماسه» در میان نامزدهای نهایی اسکار قرار نگیرد، شگفت زده خواهم شد و همچنین «کریستین استوارت» در شاخه بازیگری برای بازی در فیلم «اسپنسر» در نقش پرنسس دایانا!؛ اظهارنظر باربرا در حالی است که معمولا مدیران جشنواره ها اینطور به وضوح از یک فیلم خاص یا یک بازیگر جانبداری نمی کنند! ‌ این اتفاق باعث به وجود آمدن برخی صحبت های درگوشی در میان علاقمندان سینما و اهالی رسانه شده و برخی معتقدند اگر این فیلم و این بازیگر در ونیز ۷۸ مورد توجه قرار بگیرند علت آن به نوعی به جانبداری باربرا ختم می شود.

اما خبر درگذشت ژان پل بلموندو، بازیگر مشهور و یکی از ستاره‌های موج نو سینمای فرانسه در پاریس باعث ناراحتی علاقمندان سینما و سوگواری در جزیره لیدو برای این هنرمند فقید شد. بخش اعظمی از گپ و گفت های اهالی رسانه و علاقمندان سینما در این روزها در خصوص این هنرمند بود.

کمپانی آرمانی که یکی از اسپانسرهای اصلی هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز محسوب می شود نیز با اعلام یک خبر مهم از اضافه شدن جایزه ویژه تماشاگران به بخش فیلمسازان جدید این رویداد سینمایی خبر داد. بر این اساس تماشاگرانی که با خرید بلیت به تماشای این آثار می نشینند می توانند در نظرسنجی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شرکت کنند. فیلم برگزیده تماشاگران در مراسم رسمی اختتامیه جایزه خود را از کمپانی آرمانی دریافت خواهد کرد.

در نهایت اینکه صحرا کریمی فیلمساز افغانستانی این روزها به شدت در معرض توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته؛ کریمی که پس از حمله طالبان و تسلط شان بر افغانستان از کشورش گریخته است این روزها حرف های زیادی برای گفتن دارد و اعلام کرده به زودی فیلم جدیدش را بر اساس نحوه فرار خویش از افغانستان جلوی دوربین خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.