سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به مناسبت روز سینما؛

برگزاری پنجمین نشست تخصصی «سینما و اندیشه» به صورت مجازی

روز سینما

سینماپرس: پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر به مناسبت روز سینما پنجمین نشست تخصصی «سینما و اندیشه» را با موضوع قهرمان در سینمای ایران برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، این پژوهشکده در نظر دارد به مناسبت روز سینما پنجمین نشست تخصصی «سینما و اندیشه» را برگزار کند. در این نشست که به مدیریت عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، پژوهشگران و کارشناسان حوزة سینما به ارائة دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره موضوع قهرمان در سینمای ایران خواهند پرداخت. در این نشست جواد طوسی درباره «شمایل‌نگاری قهرمان در سینمای پس از انقلاب»، رامتین شهبازی درباره «قهرمان در سینمای روشنفکری (پرسه‌زنی روشنفکرانه قهرمان)»، سیداحمد پایداری درباره «پرسش از قهرمان در سینمای پس از انقلاب»، شاپور عظیمی درباره «کشاکش فردیت و قهرمان در میانة ادبیات و سینمای ایران» و مجید شیخ‌انصاری درباره «نسبت فابیولا، عمل شخصیت و تحقق سیوژت در شکل‌گیری قهرمان در سینمای داستانی» سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است این نشست پژوهشی روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک اتصال yun.ir/axipy۸ در این نشست پژوهشی شرکت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.