سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

در شرایط نفوذ فرهنگی؛

حمایت «صندوق فیلم گوتنبرگ» از تولید و عرضه یک اثر شبهه پراکن در صنعت سینمای ایران

فیلم سینمایی «زالاوا»

سینماپرس: صندوق فیلم گوتنبرگ با پشتیبانی وزارت امور خارجه «سوئد» دومین دوره حمایت مالی خود از آثار بین المللی را آغاز کرده که نام فیلم «زالاوا» نیز در این فهرست دیده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، صندوق جدید جشنواره فیلم گوتنبرگ با پشتیبانی وزارت امور خارجه «سوئد» فهرست فیلم‌هایی که حمایت مالی خواهند شد را اعلام کرده که می‌توان در آن نام فیلم «زالاوا» نخستین تجربه کارگردانی ارسلان امیری را نیز دید. فیلمی ضد دین و شریعت توحیدی که در تعارض و مواجهه با اصول ایمانی مطرح در سبک زندگی اسلامی و به صورت مشخص ایمان به غیب برآمده و سعی ویژه خود را بر خِرفت نشان دادن و خُرافه‌پرست معرفی نمودن انسان ایرانی گُمارده بود و قرار است تا در جشنواره فیلم ونیز امسال نمایش داده شود و در بخش هفته منتقدان رقابت نماید.

وبسایت رسمی جشنواره گوتنبرگ درباره فیلم «زالاوا» نوشته که آیدا پناهنده به همراه امیری نویسندگی آن را انجام داده است. آیدا پناهنده در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «ناهید» در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن جایزه گرفت. فیلم «زالاوا» اولین نمایش بین المللی خود را روز هشتم سپتامبر تجربه خواهد کرد و سپس در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اکران خواهد شد.

درام اوکراینی «پافیر» در مورد مردی نجیب که کارش را برای کمک به خانوده اش رها می‌کند، دیگر فیلمی است که در فهرست حمایت‌های این صندوق قرار گرفته است. علاوه بر این، اولگ سنتسوف برای فیلم تخیلی خود به نام «کای» حمایت خواهد شد. این فیلم با اقتباس از تجربه و زندگی شخصی سنتسوف ساخته شده است.

در این دوره از حمایت مالی صندوق جشنواره فیلم گوتنبرگ، نام ۹ فیلم دیده می‌شود که در مراحل پسا تولید حمایت می‌شود و ۱۳ فیلم دیگر در مرحله تولید اصلی و فیلمبرداری قرار دارند.

صندوق فیلم گوتنبرگ، به عنوان یک پروژه یک ساله در می‌سال ۲۰۲۱ توسط جشنواره فیلم گوتنبرگ برگزار شود. این جشنواره و صندوق مورد حمایت وزارت امور خارجه سوئد است. این صندوق به منظور حمایت از پروژه‌های بین المللی برای توسعه و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.