دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

مدیر تالار هنر:

جابجایی اجراها برای کارگردان‌ها تبعات زیادی دارد/مدیران سالن‌های تئاتری در مقام تصمیم گیرنده نیستند

تالار هنر

سینماپرس: مدیر تالار هنر اعلام کرد تعطیلی‌های اخیر کرونایی ضربه شدیدی به این سالن اجراهای کودک و نوجوان وارد کرد زیرا روند اعتمادسازی خانواده‌ها برای حضور مجدد در تالار سخت تر شده است.

به گزارش سینماپرس، حسین مؤذن مدیر تالار هنر درباره وضعیت برنامه‌ریزی اجراهای این سالن مختص نمایش‌های کودک و نوجوان با توجه به تعطیلی‌های اخیر کرونایی و تعویق تعهدات اجرایی سالن، به مهر گفت: برنامه‌های تالار هنر هم مانند سایر تالارهای نمایشی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های اخیر تحت‌الشعاع قرار گرفته و باید اجراها جابجا شوند. جابجایی اجراها برای کارگردان‌ها تبعات زیادی دارد زیرا یک گروه را با صرف هزینه و اعتبار دور هم جمع کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند همان گروه را چند ماه دیگر نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در برنامه اجرایی ۱۴۰۰ تالار هنر فقط توانستیم میزبان یک اجرای نمایشی باشیم و دومین اجرا به دلیل تعطیلی‌های اخیر کرونایی به تعویق افتاد. بخشی از تعهدات اجرایی سال ۹۹ و همچنین تعهدات سال ۱۴۰۰ تالار هنر باقی مانده و در عین حال تقاضای جدید برای نوبت اجرا نیز داریم.

مؤذن با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در شرایطی که ابهام وجود دارد محال است، یادآور شد: ما به گروه‌هایی که تقاضای نوبت اجرا در تالار هنر را دارند اعلام می‌کنیم که شرایط دست ما نیست و نمی‌توانیم یک زمان قطعی را برای اجرای آن‌ها در نظر بگیریم. البته برخی گروه‌ها این موضوع را می‌پذیرند و برخی نه.

مدیر تالار هنر معتقد است شرایط کرونایی شکننده است و مدیران سالن‌های تئاتری و هنرمندان نمی‌توانند با قطعیت برنامه‌ریزی کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مدیران سالن‌های تئاتری در مقام تصمیم گیرنده نیستند بلکه در مقام مجری فعالیت می‌کنند و وقتی گفته شود که باید فعالیت‌ها را تعطیل کرد مجبور به تعطیلی و توقف فعالیت‌ها هستیم در نتیجه امکان برنامه‌ریزی دقیق و قطعی وجود ندارد.

مؤذن درباره شرایط سخت جذب مجدد مخاطبان تئاتری برای حضور در تالار هنر بعد از تعطیلی‌های اخیر کرونایی، تصریح کرد: در تئاتر بزرگسال اصل بر اعتماد افراد است ولی در تالار هنر و تئاتر کودک و نوجوان اصل بر اعتماد خانواده‌ها است. شرایط ما تا رسیدن به شرایط پایدار سخت‌تر است. قبل از تعطیلی اخیر کرونایی خیلی برای اعتمادسازی خانواده برای حضور در تالار هنر تلاش کرده و موفق هم بودیم ولی تعطیلی‌های اخیر ضربه شدیدی به ما زد.

مدیر تالار هنر در پایان سخنان خود گفت: خانواده از شیوع کرونای دلتا و اینکه در این موج کودکان مصون نیستند بسیار نگران هستند در نتیجه بعد از بازگشایی مجدد تالار، برای اعتمادسازی آنها باید خیلی تلاش کنیم. ما در حال حاضر منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی مجدد سالن‌های دولتی تئاتر هستیم و بعد از آن باید فعالیت خود را از سر بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.