یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

آتیلا پسیانی:

گیرم که کرونا را مهار کردیم؛ ترس مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر چگونه مهار کنیم!؟

آتیلا پسیانی در جلسه شورای صنفی نمایش در خانه سینما

سینماپرس: آتیلا پسیانی با اشاره به شرایط کرونایی کشور معتقد است که همه مشکلات ما فقط به واکسینه کردن مردم برنمی‌گردد. گیرم که کرونا را مهار کردیم، ترس مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر چگونه مهار کنیم.

به گزارش سینماپرس، این هنرمند که در عرصه‌های هنری گوناگونی مانند تئاتر، سینما، تلویزیون فعال است، در گفتگو با ایسنا از وضعیت دشوار اجرای تئاتر در دوران کرونا و پیگیری‌های خانه سینما برای واکسیناسیون هنرمندان سخن می‌گوید،

او توضیح می‌دهد: فعلا هیچ امیدی برای شروع دوباره تئاتر ندارم. با این ریتم واکسیناسیون بعید می‌دانم فعلا بتوانیم در شرایط معقولی تئاتر اجرا کنیم. البته که همه مشکلات ما فقط به واکسینه کردن مردم برنمی‌گردد. گیرم که کرونا را مهار کردیم، ترس مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر چگونه مهار کنیم.

این کارگردان خاطرنشان می‌کند: تماشاگران تئاتر جزو قشر فکور جامعه هستند، کسانی که عموما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندند و چنین افرادی تا مدت‌ها در سالن‌های تئاتر حاضر نخواهند شد و باید برای جلب اعتماد دوباره آنان برای حضور در این سالن‌ها تلاش کرد ولی با این شرایط، فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمی‌رسد.

پسیانی سپس از مشکلی دیگر هم سخن می‌گوید؛ اینکه تئاتر هنوز در سبد مصرف خانوار قرار نگرفته است.

او در این زمینه توضیح می‌دهد: تئاتر برای مردم ما به نان تبدیل نشده است و هنوز در سبد خرید خانواده‌ها قرار نگرفته. گیرم که کل تئاترها را برای ۵ سال ببندند، کسی متعرض نمی‌شود. فقط خود جامعه تئاتری اعتراض خواهد کرد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها دو سه هزار نفر در میان مردم وجود دارند که نیازمند تماشای تئاتر هستند. این رقم در یک جامعه ۸۰ میلیونی فاجعه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.