یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

بازیگر گاندو در گفتگو با سینماپرس:

بحران عدم تنوع ژانر در سینما و تلویزیون کشورمان جدی است/ فیلمنامه های تکراری برای بازیگر هیچ انگیزه و خلاقیتی باقی نمی گذارند!

پندار اکبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: پندار اکبری بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها سریال «گاندو۲» را روی آنتن دارد با انتقاد از شرایط موجود در سینما و تلویزیون گفت: بحران عدم تنوع ژانر در سینما و تلویزیون کشورمان جدی است به نحوی که اغلب آثار این دو مدیوم یا در حوزه ملودرام های اجتماعی اند یا طنز و بسیار کم پیش می آید که به ژانرهای دیگر پرداخته شود و این اتفاق باعث می شود ذائقه مخاطب وفادار به سینما و تلویزیون وطن روز به روز دچار تنزل شود و از سوی دیگر بسیاری از مخاطبان نیز به دلیل خوراک تکراری ترجیح دهند به سمت تماشای آثار خارجی بروند.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه برای بنده بارها آمده که وقتی یک فیلمنامه پیشنهادی را می خوانم متوجه می شوم همین نقش را قبلاً در فیلم و سریال دیگری بازی کرده ام و حتی عین این دیالوگ را قبلاً گفتم!؛ خوب بی تردید این فیلمنامه های تکراری برای بازیگر هیچ انگیزه و خلاقیتی باقی نمی گذارند و باعث می شوند دست بازیگر از هر جهتی بسته باشد.

وی ادامه داد: همین مسأله باعث می شود تا وقتی به بازیگران بازی در یک ژانر جدید و کمتر مورد توجه قرار گرفته پیشنهاد می شود با طیب خاطر بازی در آن را بپذیرند چرا که این انگیزه در آن ها به وجود می آید که می توانند متفاوت تر از گذشته بازی کنند و از خلاقیت ها و تکنیک های دیگری که هیچ وقت نتوانسته اند آن را به منصه ظهور برسانند استفاده نمایند.

اکبری در همین راستا متذکر شد: بی تردید فیلم ها و سریال هایی که در ژانرهایی غیر از ملودرام های اجتماعی و طنز تولید می شوند برای مخاطب هم دارای جذابیت بیشتری هستند چرا که چیزی را می بینند که پیش از این ندیده اند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پنجمین خورشید» و «بوی غریب پاییز» در همین راستا تأکید کرد: تجربه ثابت کرده تلویزیون هر وقت سراغ سوژه های ملتهب رفته که به خطوط قرمز نزدیک شده اند آن آثار مورد علاقه مردم قرار گرفته و بسیار پر بیننده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید این خود عوامل اصلی تولید فیلم ها و سریال ها نظیر تهیه کنندگان و کارگردانان هستند که باید تصمیم بگیرند متفاوت عمل کرده و از تکرار فاصله بگیرند. این عدم ریسک پذیری که در میان بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون وجود دارد اصلاً خوب نیست. من معتقدم باید فرصت تجربه کردن برای هنرمندان جوان و پیشکسوت همیشه فراهم باشد؛ همه باید بتوانند تجربه کنند و ریسک را با جان و دل بخرند.

این بازیگر جوان در پاسخ به این پرسش که سریال «گاندو» چه جذابیتی داشت که بازی در آن را پذیرفتید اظهار داشت: من از تکرار سریال های خانوادگی خسته و به شدت دلزده بودم و به همین علت مدت ها از تلویزیون و سینما فاصله گرفته بودم و به دل تئاتر زده بودم در نقش های متنوعی بازی می کردم از نقش های منفی گرفته تا طنز و... این کار را می کردم تا خلاقیت و ذهنتیم محدود نشود.

وی ادامه داد: در همان دوران پیشنهاد «گاندو» از طرف آقای افشار داده شد و با طیب خاطر بازی در فصل یک این سریال که به عقیده من در ژانر اکشن است را پذیرفتم! نمی گویم سریالی امنیتی و سیاسی چون مثل بسیاری دیگر از مردم سواد سیاسی ندارم؛ آنچه مرا برای بازی در این سریال جذب کرد فیلمنامه خوب معمایی-جاسوسی اش بود.

اکبری در خاتمه این گفتگو افزود: من از دوران کودکی و نوجوانی همواره آثار معمایی-جاسوسی خارجی را تماشا می کردم و همیشه برایم بازیگران این آثار به مثابه یک الگو بودند و در پس ذهنم دوست داشتم در این نوع آثار حضور داشته باشم و معتقدم هر بازیگری رغبت دارد تا در یک اثر این فرمی با سبک خاص خود حضور داشته باشد و فیلمنامه خوب این کار برای من انگیزه ای شد تا در این سریال که خوشبختانه پربیننده و پرطرفدار هم شده است بازی کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.