جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

شروع رقابت‌ اسکار با ثبت نخستین فیلم؛

آغاز پروژه فشار حداکثری برای معرفی «قهرمان» به عنوان نماینده ایران در «اسکار ۲۰۲۲ »

فیلم سینمایی «قهرمان»

سینماپرس: اکوادور اولین کشوری است که فیلم منتخب خود را برای شرکت در اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ معرفی کرد و این در حالی است که طیف خاصی در داخل و خارج به دنبال ایجاد فشار بر دولت سیزدهم برای معرفی «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای جمهوری اسلامی ایران به این رویداد می‌باسند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، رقابت برای جایزه اسکار بهترین فیلم سینمایی بین‌المللی در نود و چهارمین دوره از مراسم آکادمی رسماً آغاز شده است.

اکوادور اعلام کرد فیلم ارسالی‌اش «زیردریایی» که یک درام اسپانیایی زبان به کارگردانی آلفردو لئون است را برای شرکت در این رقابت انتخاب کرده است. در این فیلم ناتالی ریس ستاره کلمبیایی فیلم «ترمینیتور: سرنوشت تیره» نقش دختر جوانی را بازی می‌کند که در بخش انبار یک زیردریایی قاچاق مواد مخدر که در حال غرق شدن است، با دست و دهان بسته زندانی شده است.

این دهمین باری است که این کشور واقع در آمریکای جنوبی فیلمی را برای بخش خارجی زبان اسکار ارسال کرده، اما تا به حال نتوانسته به جمع فیلم‌های لیست کوتاه یا نامزد شده برسد. انتخاب این فیلم توسط بیش از ۵۰ عضو آکادمی هنرهای اکوادور انجام شد.

این در حالی است که طیف خاصی به دنبال ایجاد فشار حداکثری بر دولت سیزدهم برای معرفی «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای جمهوری اسلامی ایران به این رویداد می‌باشند. فیلمی بی هویت و به شدت سیاسی که توانست برنده مشترک جایزه بزرگ هیات داوران کن امسال شود.

پیش از این نیز منتقد ورایتی در تحلیلی اصغر فرهادی را برای ساختن فیلم «قهرمان» یکی از ۵ شانس دوم نامزدی در بخش کارگردانی دانسته، اما برای خود فیلم شانس کمتری برای دریافت اسکار پیش‌بینی کرده است. البته این تحلیل ها را می توان سناریویی برای جلب توجه مسئولان سینمایی دولت سیزدهم و اشتباه استراتژیک ایشان برای معرفی «قهرمان» به عنوان نماینده ایران قلمداد نمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.