شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم/۴

فرخنده کیش: طی سال های اخیر انتصاب مدیران سیاسی سینما را آزار داد!

فرید فرخنده کیش

سینماپرس: فرید فرخنده کیش مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان و تهیه کننده سینما در خصوص انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: حفظ مفاهیم کلان فرهنگی در کنار حفظ اخلاق و روش زندگی متناسب با فرهنگ ملی باید جزو اولویت های وزیر ارشاد باشد؛ باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا کشور از هجمه رفتارهای ناخوشایند گذشته نجات پیدا کند و هر آنچه ما در سبک زندگی مردم می بینیم نشانگر فرهنگ و هویت دینی و ملی مان باشد.

تهیه کننده مستندهای «نفس بی ریه» و «دقیقه ۵۵» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم اولین هدف وزیر ارشاد دولت سیزدهم حل مشکلات گذشته باشد چرا که اگر به مشکلات گذشته توجه صورت نگیرد و آن ها لاینحل باقی بمانند ما نمی توانیم شاهد هیچ اتفاق خوب و مثبتی در آینده باشیم.

وی ادامه داد: از آنجا که بنده به سینما تعلق دارم یکی از مهمترین خواسته هایم از شخص وزیر ارشاد این است که اجازه ندهند تا خانواده سینما بیش از این از هم پاشیده شوند. آقای وزیر باید تدبیری اندیشه کنند تا اهالی سینما بتوانند در کنار هم شرایط خوبی برای بقا داشته باشند. سینما باید رسالت واقعی خودش را در رابطه با فرهنگ مملکت ادامه دهد و امیدوارم که این اتفاق را به زودی شاهد باشیم.

فرخنده کیش متذکر شد: امیدوارم وزیر محترم ارشاد بتوانند آشتی ملی را در سینما را باید جا بیندازند؛ به این مفهوم که اجازه بدهند آدم ها با عقاید و دیدگاه های متفاوت در کنار هم به رشد و توسعه فرهنگ کشور کمک کنند و هیچ گونه نگاه جانبدارانه، سیاسی و جناحی و... برای عملکردشان وجود نداشته باشد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه طی سال های اخیر انتصاب مدیران سیاسی سینما را آزار داد تصریح کرد: بی شک نخستین گام مناسب آقای وزیر انتخاب یک فرد مناسب و برآمده از دل سینما برای مدیریت سازمان سینمایی است. متأسفانه سازمان سینمایی طی چند سال گذشته فردی شایسته نداشته و انتخاب های مدیران در آن جنبه سیاسی داشته که به گونه نامطلوبی سینما را آزار داده است.

وی در همین راستا افزود: خیلی ها که طی سال های اخیر به سازمان سینمایی آمدند و رفتند آدم هایی بودند که فاکتورهای مفید قابل استفاده بودن در جای دیگر را داشتند اما برای سینما مناسب نبودند و این اتفاق صدمه جدی بر پیکره هنرهفتم زد.

فرخنده کیش در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: یک مدیر سازمان سینمایی باید فرهنگ شناس و هنرشناس باشد. دغدغه اهالی سینما را بداند. نسبت به مشکلات و معضلات متعدد سینما آگاهی کامل داشته باشد و با شرایط روز سینما آشنایی داشته باشد تا بتواند بحران موجود را برطرف کرده و دوباره نور امیدی بر فضای سیاه و تاریک سینما بتاباند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.