سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

متقی در گفتگو با سینماپرس:

در کار هنر و بازیگری نگاه سیاسی ندارم!/ خیلی از جوانان جایی برای بروز استعدادشان ندارند

حمید متقی

سینماپرس: حمید متقی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من به عنوان یک هنرمند کوچک که وارد فضای سینما و تلویزیون شده ام همواره بحث عدالت اجتماعی برایم بارز و پررنگ بوده و هست اما در کار هنر و بازیگری نگاه سیاسی ندارم!

بازیگر سریال های تلویزیونی «دادستان» و «گاندو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاید آثاری که اخیراً در آن ها نقش آفرینی کرده ام این شائبه را در ذهن برخی افراد به وجود بیاورند که من صرفاً در آثار سیاسی کار می کنم اما به واقع این گونه نیست و تجربه کاری من در سایر فیلم ها و سریال ها این مسأله را اثبات می کند.

وی ادامه داد: برای من همیشه بحث عدالت خواهی مهم است؛ همانطور که می دانید در همه کشورهای دنیا بحث نفوذ بیگانگان و جاسوسی وجود دارد و این اتفاق به خودی خود پیشنهاد بازی در چنین کاراکترهایی را برای یک بازیگر جذاب می کند.

متقی سپس با بیان اینکه من برای الهام گرفتن نقشم به مشابه های خارجی رجوع کردم اظهار داشت: از آنجا که ما نمی دانیم نیروهای امنیتی کجا هستند و چه می کنند و دسترسی به آن ها بسیار دشوار است برای بازی در نقش «علی سایبری» مجبور شدم به نمونه های مشابه خارجی در فیلم ها و سریال ها رجوع کنم و نقشم را ایفا نمایم.

این بازیگر جوان در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص اهمیت جوانگرایی در سینما و تلویزیون اظهار داشت: من خودم تحصیلات آکادمیک رشته بازیگری را دارم و لیسانس و فوق لیسانسم در رشته بازیگری بوده؛ متأسفانه مسأله ای که در کشور ما وجود دارد این است که خیلی از جوانان جایی برای بروز استعدادشان ندارند و این در حالی است که متولیان امر باید فضایی را به وجود بیاورند که امکان کار برای همه این افراد فراهم شود.

وی ادامه داد: متأسفانه قشر هنرمند همواره مورد بی توجهی و بی مهری قرار می گیرد و کسی به فکر آن ها نیست. به عنوان مثال مسأله بیکاری در میان دست اندرکاران سینما و تلویزیون بسیار زیاد است اما وقتی یک هنرمند بیکار است هیچ مقام و مسئولی به او رسیدگی نمی کند. بی شک همین بی مهری ها باعث می شود بخشی از هنرمندان حتی به فکر مهاجرت از کشور بیفتند که این مسأله نیازمند تدبیر عاجل مدیران فرهنگی است تا این سرمایه های ارزشمند از دست نروند.

متقی در پایان این گفتگو در پاسخ به این پرسش که کدامیک از مدیوم های سینما و تلویزیون برایش جذابیت بیشتری دارد گفت: سینما و تلویزیون هریک دارای جذابیت های خاص خود هستند اما بی شک تلویزیون مخاطب بیشتری دارد و باعث شهرت بیشتری برای یک هنرمند می شود اما سینما می تواند یک هنرمند را ماندگار کند و هریک از این ها برای هنرمندان دارای جذابیت های ویژه خود هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.